Avatar billede stuf99 Nybegynder
28. september 2007 - 13:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke tilgå anden computer

Hej
Jeg har 2 computerer forbundet til nettet via en router. De kører begge DHCP. Computerne kan pinge hinanden uden problemer. Begge har Norton og firewallen er sat op til at godtage hinanden(virker, ellers kunne jeg vel ikke pinge!?). De mapper jeg prøver at tilgå er delt! Det har virket før men er holdt op og jeg kan ikke gennemskue hvad fejlen er. Kan I hjælpe?
Avatar billede psyclown Nybegynder
28. september 2007 - 13:33 #1
Har du prøvet at aktivere gæste kontoen?

Højreklik på "Denne Computer", vælg Lokale brugere og grupper > brugere > højre klik på Gæst, og vælg egenskaber, fjern flueben i "Denne konto er deaktiveret".
Avatar billede a1a1 Novice
28. september 2007 - 13:55 #2
det er "god netværks skik" at tilade ping, så det betyder ikke at den er "åben", min server (på indernættet) tilader KUN ping (kan ikke husk hvilken port der benyttes), port 80 og 443 (ssl) (fra ikke "godkendte" ip adresser)
Avatar billede stuf99 Nybegynder
28. september 2007 - 13:55 #3
Når jeg højreklikker på "Denne Computer" findes der ikke noget menupunkt der hedder Lokale brugere og grupper. Det er XP vi snakker om her, ikke?
Avatar billede a1a1 Novice
28. september 2007 - 14:09 #4
du skal vælge den der hedder "manage" (på dansk, har selv engelsk version)
Avatar billede nykh Nybegynder
28. september 2007 - 14:16 #5
pinger du på ip eller navn?

xp's egen firewall er ikke ved et uheld blevet aktiveret?
Avatar billede psyclown Nybegynder
28. september 2007 - 14:20 #6
stuf99

min fejl, jeg prøver igen:
Højreklik på "Denne Computer", vælg administrer, vælg Lokale brugere og grupper > brugere > højre klik på Gæst, og vælg egenskaber, fjern flueben i "Denne konto er deaktiveret".
Avatar billede stuf99 Nybegynder
29. september 2007 - 12:00 #7
nykh: Jeg pinger på ip, gør jeg det på navn kommer der timeout. Windows firewall er deaktiveret.

psyclown: Jeg kan godt finde punktet på min primære computer(denne har XP Pro), men på den anden kan jeg ikke finde punktet "Lokale brugere og grupper"(denne har XP Home edition installeret).
Avatar billede psyclown Nybegynder
29. september 2007 - 12:24 #8
Lokale brugere og grupper findes ikke i windows xp home, men du kan gøre det ved hjælp af kommando promten. Gå ned i start > kør > skriv cmd, og brug så følgende kommando:

net user gæst /active:yes
Avatar billede nykh Nybegynder
29. september 2007 - 20:04 #9
Du kan prøve et øjeblik at deaktivere din norton.

Med mindre navneopløsning er deaktiveret, er der noget som blokerer, når du ikke kan pinge på navnet
Avatar billede nykh Nybegynder
29. september 2007 - 20:05 #10
Nu er det en router, og ikke bare en switch?
Avatar billede stuf99 Nybegynder
30. september 2007 - 12:55 #11
psyclown: Synes ikke rigtig jeg får lov til at køre komandoen. Jeg får en fin forklaring på hvordan jeg bruger komandoen, ellers intet. I forklaringen synes jeg ikkejeg kan finde active parameteren

nykh: Har prøvet nummeret med Norton uden held, og det er en router, en netgear.
Avatar billede psyclown Nybegynder
01. oktober 2007 - 08:32 #12
er dit windows på dansk eller engelsk ?
Avatar billede stuf99 Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:19 #13
dansk
Avatar billede psyclown Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:34 #14
Det er mærkeligt, jeg kan fint køre kommandoen, har du prøvet bare at skrive: net user gæst /active?
Avatar billede stuf99 Nybegynder
10. september 2010 - 16:52 #16
lukker