Avatar billede sniperdot Nybegynder
29. september 2007 - 06:06 Der er 1 kommentar

hjælp til et cassette delay projekt

Hej folkens, jeg er begyndt på at forberede et Analog delay effekt til, guitar/musik/studie brug.
Jeg ved hvordan det skal byggest op og har lavet lidt sketches.
teorien ved en analog bånd delay effekt er:
"Eraser" Head sletter pre-recorded lyd på bånded, ny lyd kommer ind i "recording" head og recorder ny lyd på bånded, "playback" head afspiller lyden et splitsekund senere og laver den kendte "delay" effekt.
Mit spørgsmål er om nogen ved hvad signal skal indættes i "eraser" tone hovedet. jeg ved at det skal være en høj frekvenz AC signal, men hvor meget?. Eller hvordan jeg kan finde ud af det. (Værktøj Etc.)
Mit andet spørgsmål er om nogen ved hvor meget signal skal i "Record" tone hovedet"
. Eller hvordan jeg kan finde ud af det (værktøj etc.)
Jeg har tænkt mig at bruge Motoren og Tone hovederne i en gammel Cassette bånd afspiller og bare skilde den ad :)
Resten skal jeg nok finde ud af selv :)
Og om i spørger "hvorfor?" Så er det bare fordi jeg prøver at være lidt original med mine musik effekter, og har altid tænkt mig at lære mere elektronik. Jeg værdisætter al den hjælp jeg har fået her igennem årene, og det her blir en svær nød at knække for mig.
Tak.

-Harald
Avatar billede sniperdot Nybegynder
29. september 2007 - 06:08 #1
om i har lyst at lave lidt research om hvad jeg prøver at bygge, så kan jeg sige at det er en mindre/billig version af en "Roland RE-201" også kaldet "Space Echo"