Avatar billede kombat Nybegynder
30. september 2007 - 17:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Fan controller opstarts problemer

Hey hey...
sidder her og er ved at gå ude af mit gode skin over en af mine venners computer som jeg prøver at fikse... problemet er følge..
Han har en Fan Controller (Vantec Nexus 201) til at styre de 3 blæsere i toppen af kabinettet...
Når computeren tændes (bagpå på strøm forsyningen) og man starter den op, så kan jeg sagtens styre hastigheden og skrue op og ned som det passer mig for alle kølerne..
problemet kommer så hvis man slukker compteren(normalt, og ikke på strømforsyningen) når den starter op igen har man ingen kontrol over kølerne, man kan skrue og dreje lige så meget jeg vil på knapperne og hastigheden bliver ikke ændret..
Nogle gange når computeren slukkes kører 1-2 eller alle 3 kølere endnu på lav hastighed selvom computeren er slukket (kan dog stadig se at selv fan controller panelet stadig lyser op) og når computeren startes er det ikke nødvendigvis alle kølere der starter..
Slukkes computeren derimod helt (på strømfosyningen) og startes igen, så kan jeg sagtens styre hastigheden på de forskellige kølere via panelet..

Er der nogle der kan hjælpe mig med dette problem ?

syntes sgu snart jeg har prvet en masse forskelligt fis men intet hjælper
Avatar billede kombat Nybegynder
30. september 2007 - 21:33 #1
Er det slet ikke nogle som har nogle forslag ?
Avatar billede kombat Nybegynder
04. oktober 2007 - 11:58 #2
nitte