Avatar billede runberg Nybegynder
02. oktober 2007 - 09:37 Der er 5 kommentarer

Frembringelse af albums går langsomt i XP Mediacenter

Hey alle

Jeg har efterhånden lidt over 100 albums liggende på mit mediacenter, hvor jeg kører Windows XP MCE, men efterhånden synes jeg at der går rigtig lang tid når jeg klikker mig ind under albums.

Jeg har prøvet at resize de billeder jeg bruger til album covers, hvilket har hjulpet lidt, men ikke meget.

Er dette bare en "bug", eller kan man gøre noget for at forbedre MCE's ydelser på dette punkt??

Kører Vista MCE bedre, for i så fald kunne jeg jo prøve at opgradre til dette??

Kan ikke huske præcise specs på mit mediacenter desværre, ud over 2GB RAM (Da jeg lige har opgraderet), men alt andet kører upåklageligt, så føler ellers ikke et behov for at opgradere HW.

Håber der er nogen der har nogle gode inputs!!
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:02 #1
Mange gange er det et spørgsmål om at få ryddet op. Windows bliver træt med tiden: se denne http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/maintain/default.mspx

Prøv også denne her: www.ccleaner.com. ( fjern kryds i ”Yahoo værktøjs linie”)
Kør både ”rense” og ”register”.

Kør så en diskfragmentering bagefter

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede runberg Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:04 #2
Tjaa .. men alt andet kører jo hurtigt nok, så tror måske ikke der er tale om et "generel" problem. Desuden er min installation forholdsvis ny (Maks et par måneder), og da jeg KUN bruger den som mediecenter, bliver der ikke installeret alle mulige programmer m.m., hvilket kan være med til at rode.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:30 #3
OK – kan også være en fragmenteret VM, hvor der ligge filer der har med din MCE at gøre. Det sker ind i mellem, også på en nyere installation.

1. Højre klik denne computer, vælg egenskaber.
2. klik Avanceret
3. Ved ydeevne- klik indstillinger.
4. Klik avanceret i næste skærm
5. under virtuel hukommelse, klik skift. Noter dig opsætningen
6. Vælg "ingen sidefil" og klik definer
7) Genstart
8) gentag 1-5 og indtast så din gamle opsætning igen.

Jeg tænkte også på, om din system restore måske er for stor. Hvis den har kørt et par måneder, kan den også blive fragmenteret. Prøv at slå den fra og så til igen bagefter.

Kør chkdsk og defrag igen efter dette. Side filen fylder godt og der skal ryddes op efter en flytning af den.
Avatar billede runberg Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:38 #4
OK tak, det vil jeg prøve at kigge på ...
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
02. oktober 2007 - 10:40 #5
;-) - selv om andre programmer kører ok, kan det godt være et generelt problem. MCE arbejder med store og tunge filer, derfor mærker du måske dem her tydeligst og nærmest ikke i de øvrige. Vi skal jo starte et sted?