Avatar billede medions Nybegynder
02. oktober 2007 - 11:54 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Design til OpenSource Projekt - PCBSD

Hej designere...

Projektet PCBSD som er et OS baseret på FreeBSD (Unix) er et utroligt godt koncept der allerede i dag er begyndt at blive brugt af mange verden over.

Jeg har lavet en side der hedder PCBSD.dk men mangler et frisk look på siden, så det kan følge med tiden.

Jeg kunne forestille mig noget der lignede denne:
http://www.pcbsd.es/

Formålet med sitet er jo selvf. at få flere danskere til at bruge OS'et samt at få dansk hjælp.

Håber der er én eller flere der vil give et skud på et design til dette projekt.

//>Rune
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2007 - 13:10 #1
Jeg synes ærligt talt din side er pænere end den spanske, du linker til.
Den er i hvert fald langt mere brugervenlig. Den spanske er jo komplet forvirrende og uoverskuelig.
Avatar billede medions Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:05 #2
Hej Viperine,

Mange tak :)
Ved godt at den er meget uoverskuelig den spanske, det er selvf. heller ikke meningen at  den side der skal laves skal være det, men noget hen ad den designmæssige retning ville være godt

//>Rune
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:28 #3
Hej ! Jeg går igang med noget. Jeg regner med, at det er betalt arbejde, det er det vel, ikke ?
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:29 #4
Hov, nu glemte jeg lige en ting. Lige inden jeg går igang med noget; Skal jeg også selv kode det, eller hvad ? Jeg er nemlig ikke den helt store haj til at kode.
Avatar billede medions Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:43 #5
Hej Sebbenbie,

På eksperten.dk er der ikke noget der er betalt arbejde.. :o)
- Det er somsagt et Open Source projekt... Men dit navn vil selvf. blive nævnt såfremt designet vil blive taget i brug.

Projektet er til som støtte for PCBSD OS'et, og en hjælp til alle danske brugere der ønsker at gå igang med det. - du skulle prøve det engang, det er et utroligt godt operativ system!

Håber ikke du har tabt modet på at lave designet

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:46 #6
Hej Sebbenbie,

Nej, jeg skal nok stå for kodningen af sitet, det er kun designet jeg har brug for.

//>Rune
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:48 #7
OK. Så det er altså iorden, hvis jeg leveret en .PSD fil, hvori designet er ?
Avatar billede medions Nybegynder
02. oktober 2007 - 19:38 #8
Det ville være rigtig fint! - arbejder på en Mac så det ville være helt perfekt.

//>Rune
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:47 #9
Okay, jeg er ikke sikker på, at jeg har tid til det, hvis det ikke er betalt. Tror ikke du skal regne med, at folk vil bruge tid på at lave et helt design, det tager trods alt lang tid og er normalt noget, der koster 2.000 kr. og over. Men jeg kan sagtens lave det til 500 kr., hvis ud er interesseret.
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2007 - 10:10 #10
Hej Sebbenbie,

Vær venlig at lad vær med at spilde min tid med det fis der! - Der er mange mennesker der gerne vil gøre gode gerninger for Open Source miljøet, og her på eksperten er der blevet langet tonsvis af designs og logoer osv. ud for blot points! - jeg er da super glad for at du ikke har lavet det, for jeg syntes da virkelig at du er en utrolig "speciel" person!

Næste gang du ser et spørgsmål fra mig af, så vær så venlig at springe let og elefant over det!

//>Rune
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. oktober 2007 - 10:19 #11
Medions. Nu behøver du jo ikke at fare i flint. Næste gang, så skriv at du er ude efter godgørenhed. Så ved vi andre hvad vi har med at gøre.
Der er skam også mange, som tjener penge på OpenSource.

Pkt. 7 i reglerne

Hvis der udloddes andre præmier end point, herunder penge, så skal spørgsmålet placeres i kategorierne Opgaver eller Job/opgaver. Svaret på - eller løsningen til - et sådan spørgsmål, behøver ikke at blive offentliggjort på Eksperten.dk - i modsætning til spørgsmål, der involverer point. Disse skal offentliggøres på webstedet. Kategorierne Opgaver og Job/opgaver kan stadig indeholde spørgsmål med point som præmier. I så fald gælder de almindelige regler, såsom offentliggørelse af svar.
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2007 - 10:50 #12
Hej Sherlock,

Hvis du læser tråden godt efter, så skriver han "OK" til at ville lave dette design, hvorefter han opkræver 500 kr. - jeg har sagt til ham at jeg ikke vil give ham betaling for dette helt fra start!

I øvrigt lavede IDG vidst et forum der hed noget med Sharksforum, til betalende opgaver, netop for at holde beholde pointsystemets mening!

//>Rune
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. oktober 2007 - 10:57 #13
Det vil nu stadig være smart at skrive "ingen penge" i spørgsmålet, i en kategori hvor det netop er lovligt at tage sig betalt.
I stedet for at svare "På eksperten.dk er der ikke noget der er betalt arbejde.. :o)", når det er forkert.
At der findes andre opgavesites ændrer ikke på reglerne her.
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:02 #14
Hej Sherlock,

Jeg er da røv ligeglad med hvad du mener der ville være "smart" at skrive! - jeg har forklaret mig over for Sebbenbie, og tror han har fattet pointen! - at du blander dig, må vel næsten være fordi du kender ham på et eller andet punkt - hvis ikke dette er tilfældet, må du kede dig utroligt meget! - hold dig venligst udenfor!

//>Rune
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:09 #15
Du antager meget. Jeg kender ikke manden. Men hvis du vil lave reglerne om her, så skriv til administratorerne.
Lad være med bare at lave dem om selv.
Du har skrevet noget direkte forkert. Og hidset dig op uden grund. Fald nu ned og lav dit site selv. Så kan du være lige så ***-ligeglad som du har lyst til.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. oktober 2007 - 11:22 #16
når en uvedkommende kan blande sig kan jeg også.

På eksperten handles der med point - vil spørger betale andet end point skal det enten foregå i et andet forum som tidligere nævnt her eller via et spørgsmål uden point hvor man specifikt søger efter en der vil løse opgaven mod betaling (og det altså i specifikke kategorier).

Derfor mener jeg at man ud fra reglerne at dømme altid skal tage udgangspunkt i at en løsning på et spørgsmål skal foregå for det angivne point-antal og uden indblanden af penge. Kun i enkelte tilfælde hvor spørger fx ikke har begreb om opgavens omfang kan man give en kommentar om at "betalingen" i point næppe er tilstrækkelig - men at gå ind den ene gang efter den anden (som det faktisk er tilfældet her) at forvente spørger skal betale penge må være imod reglerne.

... ud fra din tankegang ville det jo kræve at så godt som alle spørgsmål her på eksperten skulle oprettes med en kommentar om at der ikke var penge indblandet.
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:35 #17
"Hvis der udloddes andre præmier end point, herunder penge, så skal spørgsmålet placeres i kategorierne -->Opgaver eller Job/opgaver<--".
Det har jeg forstået sådan at det er "lovligt" at antage at der kan være mulighed for at der er penge indblandet?!
Altså at det ikke behøver være på et andet site, i et andet forum.
Derfor mener jeg heller ikke, der ingen grund til at hidse sig op og genere folk, som har kommenteret ens spørgsmål.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. oktober 2007 - 11:42 #18
der står ingen steder at disse kategorier kun er for spørgsmål med andre præmier end point og derfor kan man ikke sige at man regner med at det er betalt som tilfældet er her - endelig et citat fra den regel du henviser til;

"Hvis der udloddes andre præmier end point..." - hvor henne i spørgsmålet er der bare antydningen af at der udloddes andet?
Avatar billede sherlock Nybegynder
03. oktober 2007 - 11:52 #19
Jeg har skam ikke skrevet at der SKAL være penge indblandet. Bare at man ikke skal hidse sig op over at der er nogle der vil have penge for nogle opgaver.
Eller påstå at "På eksperten.dk er der ikke noget der er betalt arbejde.. :o)".
Det er jo ikke rigtigt.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
03. oktober 2007 - 11:59 #20
jeg kan da godt se hvorfor man hidser sig lidt op; spørger angiver ikke at ville betale - bruger kommer og forventer betaling - spørger siger det ikke er betalt - bruger forventer stadig betaling fordi vedkommende jo ellers ikke har tid... hvor svært kan det være at forstå der ikke er betaling?

Alt er vel et spørgsmål om definitioner - nej, jeg mener heller ikke at der er betalt arbejde på eksperten men derimod kan man finde nogle gennem eksperten der vil udføre betalt arbejde. Der udføres jo heller ikke betalt arbejde gennem Arbejdsformidlingen - men der formidles så dem der har et stykke job kan lede efter nogle til at udføre det.
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2007 - 12:42 #21
Dejligt at se en med en rigtig opfattelse af Eksperten unknown_someone! - Syntes efterhånden Eksperten ikke er andet end betaling og grådige "hjælpere", det er slet ikke som før i tiden!

Sherlock, lad dog vær med at vær sådan en ordknepper, - prøv derimod at gør brug af teknikken "Læs og Forstå"! - Du kan vel godt læse dig frem i den dybere mening med det hele her!

Over and out!

//>Rune
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
03. oktober 2007 - 14:24 #22
Nu gider jeg ikke til at kommentere på alt det der, men jeg så ikke, at det var frivilligt arbejde, da du havde skrevet to indlæg rimelig hurtigt efter hinanden og så læste jeg kun det seneste.

Men er du klar over hvor meget arbejde, der er i at lave et design ?

Jeg har også ofte set betalte opgaver herinde, faktisk meget ofte ! Så det er forkert, at du siger at: "På eksperten.dk er der ikke noget der er betalt arbejde.. :o)"
Avatar billede medions Nybegynder
03. oktober 2007 - 21:00 #23
Hej Sebbenbie,

Jeg udviklet hjemmesider i næsten 6 år, så jeg tror godt jeg ved hvad det handler om! - prøv fx. at se lidt på de forskellige kategorier - kig lidt efter top 10 listerne!! - jeg kan også se med din erfaring (dine tideligere designs du har designet oplæg på herinde) at du slet ikke har nogen særlig erfaring, og slet ikke en der er 2000,- eller 500,- værd! - Du er nybegynder, og hold dig hellere til det lidt endnu! Det ville være rigtig godt for dig at begynde at lave en masse designs for andre folk GRATIS, og lære af det - det er nogle af de bedste erfaringer du kan få med i kufferten til senere!

Det er ikke forkert det jeg har nævnt ang. eksperten.dk ikke er forum henrettet på betaling! - da eksperten i sin tid blev lavet, var dette udelukkende et forum, baseret på points, dette er der mange håbefulde sjæle der gerne vil have det bliver ved med at være. Dog har folk misfortolket meningen med eksperten, og er begyndt at lange ud med penge... - hvis folk vi have noget lavet for penge, så skal de tage at søge professionel hjælp hos folk der er eksperter, og give deres penge ud til noget de kan være bekendt!

//>Rune
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
03. oktober 2007 - 21:48 #24
Jeg takker for din vurdering af mine evner, hvem har bedt dig om det ?
Du har sgu egentlig ikke særlig godt styr på det selv, så lad være med at før diskussionen et andet sted hen.
Mht. til betalingen, så får man jo tilbudt en løn, og så bruger man tid derefter. Hvis jeg får tilbudt 500 kr. for et design, så bruger jeg omkring 3-5 timer på det, og hvis jeg får tilbudt 2000 kr., så kan der gå rigtig mange timer.
Men det lyder ikke til, at du har særlig godt fat i det.

Da jeg kun har været her på siden omkring et par måneder, så kan jeg jo ikke vide, at folk som dig, tror at folk gider bruge tid på noget pjat operativ system, som ingen alligevel bruger, når der findes Windows osv., der altoverskygger det.

Slut.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
04. oktober 2007 - 09:31 #25
Når der er en der så bevidst går ind og vil kræve penge for noget må det være fordi man virkelig tror på sine evner - og så bliver man jo nødt til at undersøge hvad man egentlig får - derfor kan spørger vel ikke undgå at give sin mening til kende.

Om man bruger et par timer eller flere dage på et design bør ikke have den helt store forskel på kvaliteten - forskellen på tiden bør primært ligge i dybden af det færdige resultat. I sidste ende skal man jo også tænke på at man bliver bedømt på alle ens referencer uanset om de har kostet det ene eller det andet - og så er det måske lidt ærgerligt hvis man kun kan fremvise 50,- referencer.

nogle folk gider bruge tid på noget "pjat" som alternative operativ systemer - andre vil hellere bruge deres tid på at lege designere... sådan er folk vel så forskellige.
Avatar billede sebbenbie Nybegynder
04. oktober 2007 - 14:34 #26
Jeg har aldrig krævet penge for det, blot oplyst at det tager masser af tid at lave sådan noget, og det ikke er noget, jeg kunne finde på at lave frivilligt.
Så jeg ville kun lave noget, hvis det var betalt.
Jeg kunne godt finde på at lave det frivilligt til en bekendt, men jeg kender ikke personen, eller det gør jeg nu, og vil aldrig lave noget til ham.

Det er meget sjældent, at jeg har set en bruge tid på at lave et design gratis til folk, man ikke kender. Tror faktisk aldrig jeg har set det.