Avatar billede woowii Nybegynder
02. oktober 2007 - 17:48 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

divs med samme højde

Hej,

Jeg kopierede et script fra et anden spørgsmål og det virker perfekt - bortset fra at jeg på min side har nogle ting som ændrer sig når brugeren trykker på links (divs der bliver vist/ændret), så mit spørgsmål er hvordan jeg får lavet så funktionen bliver kaldt rigtigt hver gang disse ændrer sig.

Koden:
<script type="text/javascript">
var elms = ['left','middle','right'];

function synchronizeDivs(){
  var maxH = 0;
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    maxH = Math.max(maxH,document.getElementById(elms[i]).offsetHeight);
  }
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.height=maxH + 'px';
  }
</script>

Jeg har prøvet at kalde denne funktion i bunden af de funktioner som ændrer på indholdet - men det kommer ikke helt til at passe. Håber I kan hjælpe. :)
Avatar billede woowii Nybegynder
02. oktober 2007 - 18:05 #1
Når jeg kalder den i bunden af de funktioner jeg har som ændrer på indholdet tilføjer den bare 10px ligegyldigt hvad de indeholder.
Avatar billede olebole Juniormester
02. oktober 2007 - 21:34 #2
<ole>

Mon det er billedet, der giver problemer?

/mvh
</bole>
Avatar billede woowii Nybegynder
03. oktober 2007 - 04:07 #3
Efter at have kigget lidt mere på det er problemet sådan set at min mid-div ikke bliver længere når disse nye divs bliver vist - så problemet ligger slet ikke i det JS jeg pastede her. Jeg har lige brug for lidt søvn, så vil jeg kigge på det i morgen og håber på at finde en løsning - som jeg naturligvis vil poste her. Jeg undskylder meget at jeg har spildt jeres tid med noget kode som fungerer præcis som det skal.
Avatar billede olebole Juniormester
03. oktober 2007 - 12:37 #4
Min kommentar var faktisk også lidt en joke. Vi har slet ikke informationer nok til at hjælpe dig  :)
Avatar billede roenving Novice
03. oktober 2007 - 14:42 #5
Kan du vise din kode (et link !-)
Avatar billede woowii Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:10 #6
Problemet er at når jeg sætter en fast højde på de div's som findes bliver de jo 'låst' til denne højde - så når jeg tilføjer nye ting bliver højden ikke ændret, som den ville hvis højden ikke var blevet låst på forhånd. Eller i IE gør den, men ikke i Opera og FireFox.
Avatar billede w13 Novice
03. oktober 2007 - 16:17 #7
Hjælper det at rette:
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.height=maxH + 'px';
  }
Til:
  for(i=0;elms.length>i;i++){
    document.getElementById(elms[i]).style.minHeight=maxH + 'px';
  }
?
Avatar billede woowii Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:26 #8
Ja det gør det - mange tak. =) Jeg tilføjede også lige "maxH - 10 + 'px';" fordi div'en blev 10px mere hvergang der blev klikket på disse links og nu virker det perfekt. Smid et svar. :)
Avatar billede woowii Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:30 #9
Det eneste lille minus er at div'en ikke bliver mindre igen - men det kan jeg sagtens leve med, medmindre I lige har en hurtig løsning på det problem også. :)
Avatar billede w13 Novice
03. oktober 2007 - 16:38 #10
Who me?
Avatar billede w13 Novice
03. oktober 2007 - 18:29 #11
Takker!