Avatar billede janvogt Praktikant
03. oktober 2007 - 11:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LOPSLAG i celle med linieskift

Jeg har en tabel med linieskift (ALT-enter).
Når jeg laver opslag i tabellen erstattes linieskiftet med en firkant.

Hvordan får jeg linieskiftene med over?
Kan man indlægge en CHR-kode eller lignende til formålet?
Avatar billede gibber Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:01 #1
Du skal huske at sørge at formatteringen for cellerne her ombryd tekst markeret.

Excel sørger for dette ved indtastning af en formel, men ikke hvis linieskiftet bliver hentet via en formel.

Enten skal cellen formateres manuelt eller via VBA. det er vist ikke muligt via formel eller betinget formatering.
Avatar billede gibber Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:02 #2
her = har, stavebøf :(
Avatar billede jkrons Professor
03. oktober 2007 - 16:06 #3
Problemet er, at LOPSLAG kun hwenter værdien, ikke formatet, og linieskift er en del af formatet. Du er derfor nødt til at formatere cellerne med LOPSLAG til Ombryd tekst. Så skulle linieskiftet gerne blive vist.
Avatar billede janvogt Praktikant
08. oktober 2007 - 11:34 #4
Så kom linieskiftene, men det fungerer stadig ikke optimalt.
Den semi-automatiske højde-regulering for cellen virker ikke - altså når man dobbeltklikker på rækken.
Avatar billede jkrons Professor
08. oktober 2007 - 18:58 #5
Det siste har jeg ikke nogen god forklaring på, for det virker fint hos mig.
Avatar billede janvogt Praktikant
31. august 2008 - 22:26 #6
Spørgsmål lukket - problemet uløst.