Avatar billede supermehl Nybegynder
03. oktober 2007 - 13:01 Der er 19 kommentarer

At formatere uden cd.

Hey

Min kammerats computer har på en eller anden måde fået "slettet" både hans cd drev og hans internet forbindelse. Jeg aner ikke hvordan det er sket. Men kan det lade sig gøre at formatere computeren uden at bruge en cd?
Avatar billede michael_stim Ekspert
03. oktober 2007 - 13:05 #1
Ja, med diskette. www.bootdisk.com (tror jeg nok det hedder)
Avatar billede nva Praktikant
03. oktober 2007 - 13:34 #2
Kan i ikke lave systemgendannelse til før problemet opstod.
03. oktober 2007 - 15:11 #3
... hvis du 'bare' mener at formatere UDEN AT LÆGGE NOGET IND IGEN ? så er det via www.bootdisk.com ...

Men jeg kunne forestille mig at det vil være lidt kedeligt til sidst med

C:\

billedet ???

Og DEREFTER skal du selvfølgelig bruge din XP instalations CD

http://www.eksperten.dk/artikler/1104
Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede supermehl Nybegynder
03. oktober 2007 - 19:06 #5
@NVA: Systemgendannelses tingen virker ikke! Der er et par datoer før problemet opstod som man kan vælge, men når den er færdig står der noget med at systemgendannelsen fejlede.

@Dr1 larry: Dvs. at jeg kan bruge det program der og så smide windows cd'en i og så skulle det køre? Hov for fanden - Jeg accepterer lige de der! :)
04. oktober 2007 - 07:45 #6
Avatar billede nva Praktikant
04. oktober 2007 - 08:35 #7
Husk driver hvis i bruger SATA disk ;)
Avatar billede supermehl Nybegynder
07. oktober 2007 - 16:54 #8
dr1 larry, okay mange tak. Jeg vil prøve om jeg kan finde ud af det. Men jeg kan jo heller ikke bruge cd drevet. Vil det blive et problem?
08. oktober 2007 - 07:42 #9
... hvad mener du med "...kan jo heller ikke bruge cd drevet..." ?
Prøv det dog først ...
Avatar billede supermehl Nybegynder
08. oktober 2007 - 14:59 #10
Karise larry - Jamen jeg har skam prøvet. Og det vil ikke læse cd'en!
09. oktober 2007 - 07:41 #11
... hvilket sted i 'kæden' vil ikke læse CD'en ?
Er det er original ?

Bemærk at der her snakkes om at BOOTE på (original XP) CD'en !
12. oktober 2007 - 12:00 #12
Status ?
Avatar billede supermehl Nybegynder
14. oktober 2007 - 22:55 #13
@Karise

Når jeg sætter cd'en i og genstarter burde jeg kunne trykke 'boot fra cd' og det kan jeg ikke!
15. oktober 2007 - 07:41 #14
Er det USB baseret tastatur ?
Avatar billede supermehl Nybegynder
16. oktober 2007 - 23:19 #15
Karise larry, ja det er det vist egentlig nok. Men jeg kan ikke forestille mig at det er en faktor fordi der burde komme teksten 'boot from cd' frem på skærmen og det kommer slet ikke!
17. oktober 2007 - 07:37 #16
Hmmm... check alligevel i BIOS om der er noget med USB support...
15. januar 2008 - 16:54 #17
??? Status ???
Avatar billede poul1000 Nybegynder
07. januar 2012 - 16:40 #18
kære larry
jeg har det problem at min stationær computer slukker sig selv og genstarter og lige pludslig stopper window kern driver med og funger mer er genoprettede det er en x-one 64 bit 8gb og windows 7 jeg har den fødte hardisk på 1,5 og en på 1000 som jeg har lagt i samt to blu-ray drev i nogen siger det kan være stømforsyningen der ikke er stor nok så jeg har købt en på 1000w så skulle da ikke være nået der mere og ander siger at mit grafikkort ikke for støm nok så jeg vil være dig taknemlig hvis du kan sige hvad jeg skal gøre for det kan drive mig til vandvid
mvh. poul nielsen
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. januar 2012 - 19:36 #19
Kære Poul,

Hvis du skal gøre dig nogle forhåbninger om at få hjælp, bliver du nok nød til at oprette et nyt spørgsmål. Så er der også større mulighed for at folk skal se dit spørgsmål og dermed større mulighed for hjælp.

Dette spørgsmål er oprettet i 2007 ;o)