Avatar billede vat69 Nybegynder
03. oktober 2007 - 16:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Flash - søgemaskine optimeret.

Hej Jeg har et site der er lavet i flash. Dvs. at al tekst selvfølgelig ikke bliver læst af søgemaskinerne. Dette vil jeg gerne råde bod på.

Men hvad er den helt korrekte måde at få teksten "leveret" til søgemaskinerne på?. Jeg har læst en del herinde omkring emnet men er ærligtal blevet lidt forvirret over hvad der er den korrekte måde at gøre det på.

Jeg vil selvfølgelig gøre det på den rigtige måde så jeg ikke bliver blacklistet af google og andre.

Mvh
Vat69
Avatar billede goose Nybegynder
03. oktober 2007 - 17:03 #1
Det korte svar: Drop flash som hovedbestanddel, brug det som elementer istedet.

/Goose
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. oktober 2007 - 18:04 #2
Der er ingen korrekt måde, kun nødløsninger der kan råde bod på de ulemper flash har. Jeg har skrevet lidt om lige netop dette spørgsmål her

http://www.bufferzone.dk/s%F8gemaskineoptimering/s%F8gemaskineoptimering_faq.htm#q9
Avatar billede vat69 Nybegynder
04. oktober 2007 - 09:25 #3
Jeg er helt enig Goose, hvis jeg skulle ha lavet sitet havde jeg brugt flash som et elementer så teksten var læsbar for søgemaskiner. Det er dog noget vi har fået leveret fra anden side med "order" om at bruge det så ja....

Men til bufferzone tak for svaret, jeg går naturligvis efter den sikre metode.
Lige et spørgsmål hvordan styrre du søgerobotter via robots.txt filen?

Og jeg forstår det sådan at du f.eks på din index side skal give brugeren muligheden for at vælge enten html eller flash sitet.
Vi vil helst kun havde søgerobotter ind på html siderne og brugerne ind på flash sitet, men det er måske ulovligt? Brugerne skal havde valg mulighederne eller?

Ja undskyld jeg kan godt se jeg spørg som et vandfald :-)