Avatar billede bornstein Juniormester
03. oktober 2007 - 17:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formular med tjek *

Jeg har lavet en bestillings formular i DW. Fungerer fint med mail til mig og videresendelse til min "tak for bestiling side" Men: hvordan laver jeg en formular, hvor jeg sikre at alle relevante felter (dem med *) bliver udfyldt, inden afsendelsen? Altså fx at navn bliver udfyldt.
Jeg skal måske have flere sider i spil....?
Jeg har nyeste DW cs3
Venligst
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. oktober 2007 - 18:46 #1
Prøv at kigge under: Server Behaviors/Validate Form
Avatar billede bornstein Juniormester
03. oktober 2007 - 19:33 #3
Tak for dit svar.
Jeg er MEGET ny i det her. Og kan ikke finde rundt i linket ovenover. For mig ligner det noget jeg skal betale for, og det er jeg ikke meget for.
Jeg efterlyser et formsæt med det hele, eller en opskrift på hvordan jeg laver det.
Altså: Er det muligt, og forklar det venligst trin for trin, at jeg kan lave en formular med validate, og hvordan?
Venligst
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
03. oktober 2007 - 19:55 #4
Min første kommentar henviser til en indbygget Validate Form i Dreamweaver CS3.
Klik på hjælp og indtast "Validate Form" - så får du hele forklaringen om hvorledes det skal bruges. ....det er trin for trin!
Avatar billede bornstein Juniormester
04. oktober 2007 - 09:18 #5
Tak for svar.
Jeg kan ikke få valideten til at kunne ses/ virke, når jeg prøver det på browseren. Skal en spry validation tekst vises EFTER den er uploadet til serveren, eller kan man se resultatet når man arbejder med en lokal server (computeren)?
Jeg er også i tvivl om, hvordan jeg får valideten til at virke, så den reporterer om manglende udfydte felter, efter man har trykket på Sumit. Skal man ligge koderne (tekstfeltet) indenfor Aktion-post?
Kan du hjælpe mig?
Venligst
Avatar billede janto Juniormester
03. november 2007 - 14:22 #6
Prøv at markere din sendknap.
Åbn Behaviors i højre side under Tag<input>
Tryk på + og vælg Validate Form
Marker det venstre felt som onClick
Når du dobbeltklikker på Validate Form kan du vælge om felterne skal være Required.

Mvh
Jan
Avatar billede bornstein Juniormester
03. november 2007 - 17:29 #7
Hej der, janto. Tak for dit svar.
Jeg er for længst blevet færdigt med problemet. Man kan sikkert gøre som du beskriver. Men det kan også klares i feltet i bunden. Der har jeg fundet fremad i løsningen.
Selve hjælpen i de forskellige hjælpemenuer er temmelig svær at følge, synes jeg.
Avatar billede janto Juniormester
04. november 2007 - 12:51 #8
Hej bornstein.
Hjælp i programmet er ikke altid lige let.
Fortsat god fornøjelse. ;-)