Avatar billede kunze Nybegynder
04. oktober 2007 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HD 1080i - BluRay og HD-DVD

Hej :o)

Hvis man har et Sony videokamera med harddisk, der optaget i 1080i HD kvalitet, i hvilke formater kan man så lægge dette ind på computeren?

Det der ønskes er, at optagelserne kan overføres til en computer/ekstern hdd og lagres der i måske 1-2 år. På et senere tidspunkt, når det er afgjort om HD-DVD eller BluRay "vinder", skal optagelserne overspilles til et af disse formater.

I hvilket format/hvordan bør man opbevare disse optagelser så man er sikker på den bedst mulige kompabilitet og kvalitet?

På forhånd tak :o)

Mange hilsner,
Simon

Ps. jeg stiller spørgsmålet for en kunde der har været i den forretning hvor i jeg arbejder.
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
11. november 2007 - 10:53 #1
De to Disc's er jo bagudkombatible med de gamle formater, så hvis med ikke vil bruge 25GB på én film kunne man jo konvertere dem ned i AVI så de kun fylder det samme som en DVD på 8.5GB og skal lige siges at kvaliteten er for vild stadigvæk!

Så det kommer jo an på hvor meget plads du vil bruge, og det ser ikke middelbart ud som om at der bliver nogen forskel på hvilken filformat du skal bruge! :D

tjek ellers wikipedia:
http://en.wikipedia.org/wiki/HD-DVD

http://en.wikipedia.org/wiki/Blu-ray_Disc
Avatar billede kunze Nybegynder
27. februar 2008 - 23:48 #2
Tak for svaret, smid lige et svar og ikke en kommentar :o)
Avatar billede z4nd3r Nybegynder
28. februar 2008 - 09:07 #3
Et "svar"... :P