Avatar billede kohaii Nybegynder
04. oktober 2007 - 22:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

egen router vs isp router

hejsa

jeg har denne router fra 3com
http://www.3com.com/prod/se_SE_EMEA/detail.jsp?tab=support&sku=3CRWER100-75
og mit spørgsmål går simpelt ud på om jeg kan bruge denne router i stedet for den der fulgte med fra isp og em jeg må har cybercity
Avatar billede neoman Novice
04. oktober 2007 - 22:20 #1
Nej det kan du ikke, fordi cc's har indbygget modem og kører PPPoA, mens den router du linker til kræver, at der kommer et signal ind i den fra et modem eller netværk, og kører PPPoE.

Men du kan sætte den på efter cc's router, enten som router, eller blot som et accesspoint/switch.
Avatar billede groop Nybegynder
04. oktober 2007 - 22:22 #2
Ja. Det eneste du skal sørge for er, at setup er korrekt. Du skal sandsynligvis angive nogle værdier i routerens setup før det kommer til at virke. Held og lykke.
Avatar billede groop Nybegynder
04. oktober 2007 - 22:23 #3
Jeg trækker mit kommentar tilbage. Det lader til at neoman er mere inde i tingene.
Avatar billede neoman Novice
04. oktober 2007 - 22:27 #4
grrop har kun ret i fald du bor i et eller andet udsted hvor cc ikke selv har udstyr på centralen, og TDC leverer signalet. Ellers kan du ikke.
Avatar billede groop Nybegynder
04. oktober 2007 - 22:57 #5
Udsted / På landet :P Sådan er det der hvor jeg bor. Hvis du kan leve med 2 routere, så ville jeg følge neoman's løsning og sætte routeren efter cc's router.
Avatar billede kohaii Nybegynder
16. oktober 2007 - 17:10 #6
godag og velkommen til mit overdrevet fulde spørgsmål LOL
jeg har ikke dne ovennævnte router LOL
jeg har http://www.3com.com/products/en_US/detail.jsp?tab=support&pathtype=support&sku=3CRWE554G72  i stedet det er det der med for lidt c vitaminer

har snakket med cybercity om at jeg kunne bruge min egen router/modem og det må man godt men de yder selvfølgelig ikke support på det

men kan denne bruges i stedet for CC¨s skod router