Avatar billede oddj0b Nybegynder
08. oktober 2007 - 02:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilke Ram og hdd til MacBook

Hej

Som titlen antyder, vil jeg gerne høre hvilke ram der er værd at købe til min MacBook. Jeg tror ikke på det kan betale sig at købe dem fra apples hjememside, så der må være nogle billigere.

Og med hensyn til hdd, er der nogle teknologier jeg skal kigge efter for at den holder strøm længere.

Det skal lige siges at jeg gerne vil have ti gigs af ram og 120 + gigs hdd plads.
Avatar billede simlau Nybegynder
12. oktober 2007 - 13:21 #1
Du skal købe en 2.5" sata diske.. Dog skal du være opmærksom på at det kan være at bios'en på din macbook ikke understøtter alle harddiske..

Mht ram skulle macbooken understøtte alle normale PC2-5300 til bærbar.. Så du får aldrig ti gigs i den.. men max 2.. da der ikke er plads til mere..

Hilsen Simlau
Avatar billede oddj0b Nybegynder
15. oktober 2007 - 13:47 #2
mht. harddisk er der ikke nogen diske til er mere velegnet til bærbar end andre eller bruger de ca. samme mængde strøm i den størrelse (2,5")?
Avatar billede simlau Nybegynder
15. oktober 2007 - 14:00 #3
Har læst mig til det skulle være en Hitachi disks som appel bruger, så det ville være smart af dig at købe en fra samme mærke..

De kan fåes i 2 hastigheder 5400 rpm og 7200 rpm.. Der er fordele og ulemper ved begge.. 7200 rpm er hurtigter, men bruger mere strøm og bliver varmer.
5400 rpm er så det modsatte..

Så det valg er op til dig..

Hilsen Simlau
Avatar billede oddj0b Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:49 #4
Mange tak for hjælpen, smid lige svar hvis du vil have point.
Avatar billede simlau Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:22 #5
lige et svar her..

Hilsen Simon