Avatar billede minimo Nybegynder
08. oktober 2007 - 09:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HP printer drivere i XP

Hej Alle Eksperter,

Jeg står i den situation, at vi skal bruge en HP Farve printer, som har indbygget driver i Windows XP Pro. Dette skal bruges, da jeg har nogle maskiner, som skal være stand alone og, som folk skal kunne bruge, uden at være administratorer.

Jeg har haft ringet til Microsoft og HP, men synes lidt at deres svar lugter af uvidenhed omkring emnet - i hvert fald fra de medarbejdere, som yder supporten.

Det SKAL være HP og det SKAL være farve.. Pris er ligegyldig.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede leif Seniormester
08. oktober 2007 - 09:55 #1
Nu skal driverne jo kun installeres 1 gang og som Administrator. Så du kan jo bare logge på som Administrator og installere driveren, så kan alle bruge den !
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:04 #2
Hvordan vil du koble printeren til dine pc'ere? Netværk, usb?
Hvis du installerer printeren på een maskine og laver en share, så vil de andre maskiner "arve" printerdriveren fra sharen.
Avatar billede minimo Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:27 #3
Det skal være USB. Den skal jo være Stand-Alone :) Og grunden til at jeg mangler printere er, at jeg ikke på forhånd ved, hvilke printere der bliver koblet til computeren. Derfor ville det være rart at have en man kunne sige "dén virker, så dén skal der købes til den". Ikke altid at computeren og printeren følges ad.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:47 #4
Mener du f.eks. 2 printere og 2 computere?
Avatar billede minimo Nybegynder
08. oktober 2007 - 10:56 #5
Ja sagen er den, at jeg arbejder i en IT afdeling i forsvaret, og vi har nogle computere, som ikke har forbindelse til andet, og det er ikke altid, at vi har muligheden for at servicere dem, og derfor skal det være på denne måde. Det er af rene sikkerhedsmæssige årsager, og derfor kan folk heller ikke være administratorer på disse computere. Derfor skal det være en driver til en HP farve printer, som allerde ligger i Windows, og derfor slipper man for at skulle installere printeren.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 12:21 #6
ok, så vidt jeg forstår dit spørgsmål, så vil du gerne vide hvilke printerdrivere der ligger i xp fra start...

Du kan gå ind i "Printers and Faxes", dernæst højreklik i vinduet, vælge "add printer", klik "next" og vælge lokalprinter. Fjern fluebenet i automatisk valg og klik "next". Tryk "next" en gang mere. Nu skulle du kunne se de mærker og modeller der allerede ligger drivere til i windows.

Håber det besvarer dit spørgsmål ellers så skriv endelig igen.
Avatar billede minimo Nybegynder
08. oktober 2007 - 14:17 #7
Nøø det virkede heller ikke.. Vi har derimod fundet en lille printer oppe i en flyver, som vist nok virker. Jeg tror i hvert fald vi har fundet en løsning, så hvis du hurtigt smider et svar, så skal du få dine point. og mange tak for hjælpen.
Avatar billede gadgetfreak Nybegynder
08. oktober 2007 - 15:00 #8
He he, jamen selv tak. Du skriver bare en anden dag hvis der er noget bøvl med en printer. Især HP.