Avatar billede egede Nybegynder
09. oktober 2007 - 23:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Stort begyndelsesbogstav for måneder i Word 2007!

Hej,

Hvordan undgår man at Word automatisk retter fx

"Mandag d. 24. august" til "Mandag d. 24. August"

Som følge af at måneden står efter et punktum? Det har gået mig forfærdelig meget på og jeg kan ikke finde ud af at ændre det!
Avatar billede egede Nybegynder
09. oktober 2007 - 23:25 #1
(P.S. Metoden skal gerne være så enkel som mulig, da den skal implementeres på 20+ computere)
Avatar billede hcma Novice
09. oktober 2007 - 23:40 #2
for Word2000 er det således:
Åbn Word -> Funktioner -> Autokorrektur -> Autokorrektur -> slet flueben i "Første bogstav i sætninger med stort"
Avatar billede egede Nybegynder
10. oktober 2007 - 00:21 #3
Hmm, jeg kan godt finde ud af at slå det fra generelt. Men jeg vil kun have det slået fra for måneder.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
10. oktober 2007 - 08:02 #4
Det kan du ikke. Enten reagerer den på punktum eller også gør den ikke.
Avatar billede vejmand Juniormester
10. oktober 2007 - 08:12 #5
Hmm, det må kan lade sig gøre på én eller anden måde.
Min Word 2000 gør det ikke, hvis det er efter et tal der bliver brugt punktum???
Avatar billede boligkode Nybegynder
10. oktober 2007 - 08:36 #6
Prøv at se under Indstillinger > Korrektur

Under punktet Stave- og grammatikkontrol er der en knap der hedder 'Indstillinger'.
I den følgende dialogboks er der et punkt der hedder 'Navn på ugedag og måned - første begyndelsesbogstav stort' - Fjern 'vips'

Dette er i Word2007
Avatar billede boligkode Nybegynder
13. oktober 2007 - 13:33 #7
Testet den forslået løsning. Det virker på mine pc'er.
Avatar billede cellobiose Nybegynder
15. december 2007 - 13:01 #8
Der er en boks hvor den skriver ENGELSKE ugedage med stort. Men det er jo ikke det der er problemet! Problemet er at Word 2007 ændrer små bogstaver til store efter ordenstal, dvs. efter 1. 2. 3. osv. Man skulle tro man så kunne tilføje det under undtagelser, men der kan man ikke indtaste tal.

hjælp!
Avatar billede vejmand Juniormester
15. december 2007 - 13:21 #9
cellobiose >> Der er ikke tale om dobbeltbruger her, vel???
Avatar billede cellobiose Nybegynder
15. december 2007 - 15:53 #10
nej, jeg er helt ny her... og undskyld, jeg tror jeg misforstod det overordnede spørgsmål... men mit problem er at word 2007 laver stort bogstav efter punktum. Man kan tilføje hvornår den ikke skal gøre det i autokorrektur, men jeg kan ikke få den til at lade være efter tal... Det er det samme jeg mener sker i hovedspørgsmålet.. så word laver måneden til stort, fordi der står et ordenstal inden.
Avatar billede egede Nybegynder
04. februar 2008 - 13:33 #11
Fik desværre ikke noget af det til at virke, men tak for hjælpen.
Avatar billede Vicki Nybegynder
11. oktober 2009 - 15:16 #12
Jeg har samme problem! Kan det virkelig passe, at ingen har løst problemet på 2 år?! Som én også nævner, er det ikke muligt at sætte tal (fx: 1. 2. 3. etc) ind som undtagelser til autokorrekturen. Jeg har særligt problemer, idet jeg ofte skriver juridiske forkortelser (fx § 72, stk. 1, 2. pkt.), og her vil som minimum pkt blive til Pkt og det efterfølgende ord bliver skrevet med stort. Meget frustrerende, det var ikke et problem i min gamle word version!

Er der virkelig ikke nogen, der kan afhjælpe problemet?