Avatar billede jacob_m Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hent besværlig XML

Jeg sidder og roder med en dynamisk vejrtjenste i Flash. Jeg henter dataen fra Yahoo's RSS Vejrfeed men deres xml/rss syntax er lidt rodet.

Mit konkrete problem er at tilgå følgende elemente i xml´en gennem flash.

Eks:<yweather:location city="Pearl Harbor" region="HI" country="US" />

Mit problem at at kunne slå yweather:location ind i en E4X syntax! Da man ikke kan dette:

trace(VejrXML.channel.yweather:location.attributes());
eller
trace(VejrXML.channel.yweather.location.attributes());

Er der nogle der ved hvordan man definere child noden: yweather:location ?

/ Jacob
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:18 #1
yweather angiver et namespace, så jeg vil tro du blot skal udelade den del - altså VejrXML.channel.location.attributes()

(Dog har jeg aldrig arbejdet med XML i Flash, så jeg kan tage fejl)
Avatar billede mat Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:24 #2
Det her ligner umiddelbart noget du kan bruge; http://www.zeuslabs.us/2007/06/29/getting-advanced-with-e4x/

mvh mat
Avatar billede jacob_m Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:28 #3
Nu er jeg kommet lidt længere takke være pidgoet...

Har fundet ud af at jeg skal sammen kæde namespacet med definitionen her

<rss version="2.0" xmlns:yweather="http://xml.weather.yahoo.com/ns/rss/1.0" xmlns:geo="http://www.w3.org/2003/01/geo/wgs84_pos#">

Hmm.... Må lede lidt videre :D
Avatar billede jacob_m Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:46 #4
Så har jeg løst det..

Ved at indsætte:
namespace yweather = "http://xml.weather.yahoo.com/ns/rss/1.0";
use namespace yweather;

(Hvor URL´en er taget fra RSS-feeded selv). Definere man yweather og kan tilgå elementer direkte uden yweather:

trace(VejrXML.channel.item.condition.attributes()); - som pidgeot var inde på!

Mange tak.. Mat du bragte mig på sporet med artiklen ligger du et svar.. og pidgeot hvis du også vil gave en bid af kagen.

Igen tak for hjælpen..
Avatar billede pidgeot Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:49 #5
Mat får bare hele kagen - ham der kom med det rigtige svar :)
Avatar billede mat Nybegynder
10. oktober 2007 - 10:58 #6
aight