Avatar billede mac10 Nybegynder
10. oktober 2007 - 11:56 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

setcookie ødelægger min HTTP_REFERER?

Goddag allesammen

Jeg benytter setcookie(...); funktionen i en fil jeg inkluderer på min index. Når jeg på indexen prøver at sætte en $_SERVER['HTTP_REFERER']; ligemeget om i toppen af filen eller i bunden så skriver den "headers already sent by" og referer til include filen, hvor cookien er blevet sat.

Hvordan forhindrer jeg dette?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2007 - 12:17 #1
Når du bruger setcookie, og andre funktioner der putter ting ind i HTTP-headeren, virker det kun hvis der ikke er skrevet noget ud på siden først. Det kan opnås ved een af to

1) Der skrives ikke noget ud på siden forinden - i dit tilfælde er der sikkert noget på din indexside
2) Allerførst på siden bruges http://php.net/ob_start til at gemme det der skrives.
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. oktober 2007 - 13:22 #2
Okay forstår jeg ikke helt. Er det her forkert?

<?php
function callback($buffer)
{
include('minfil.php');
}
ob_start("callback");
?>

alt min html

<?php

ob_end_flush();

$ref = $_SERVER['HTTP_REFERER'];
echo $ref;

?>

?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2007 - 13:28 #3
Det eneste du behøver allerførst på din side:

<?php
  ob_start();
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. oktober 2007 - 13:56 #4
skal den så også have ob_end_flush(); i bunden? og skal det være over $_SERVER['HTTP_REFERER']; eller under?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2007 - 14:36 #5
Du behøver ikke mere.
Avatar billede olebole Juniormester
10. oktober 2007 - 16:39 #6
<ole>

I stedet for at bruge output-buffering (ob_start og ob_flush) - som er en djævel, der spiser blodige, ophedede RAM-blokke til morgenmad - bør du holde en god kodeskik, der gør, at du sætter alle headers, før du begynder at udskrive noget somhelst.

Hold al PHP som funktioner, der spytter HTML ud, i toppen af dokumentet. Skriv så din HTML med de nødvendige funktionskald, der indsætter din dynamiske markup-kode. Så skal du _virkelig_ tage dig sammen for at komme til at lave en header-fejl  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. oktober 2007 - 20:52 #7
Man skal også virkelig tage sig sammen for at finde en bog eller tutorial, der viser hvordan man gør. Ikke en gang på den der "den gode koder"-side jeg faldt over en gang...

Min 1)-er er egentlig hvad Ole skriver om
Min 2)-er handler mest om at sætte et lyserødt Disney-plaster på et åbent lårbensbrud. Men det er da bedre end ingenting ;)
Avatar billede playr Nybegynder
12. oktober 2007 - 18:13 #8
Tak for dette begge to. Det virker! lav venligst svar :o)
Avatar billede playr Nybegynder
12. oktober 2007 - 18:13 #9
forkert spm. sorry mac10 lol

men tak alligevel. skulle også bruge det der til mine referals :o)
Avatar billede mac10 Nybegynder
02. november 2007 - 13:56 #10
Det okay playr

Jeg kan dog ikke få det til at virke.

Lav venligst svar alligevel allesammen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. november 2007 - 14:45 #11
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede mac10 Nybegynder
10. november 2010 - 12:35 #12
luk