Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 12:53 Der er 7 kommentarer

logoff

der findes vel en lille komando der logger en bruger af.

jeg har et logon script som defineres med \"session(\"logon\")=true\"

men hvad skal der til for at lave sessionen til false igen ?
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
09. juni 2001 - 12:55 #1
session(\"logon\").Abandon

Sletter session\'en igen
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 12:58 #2
Eller bare session(\"logon\") = false

du kan evt. have denne kode på alle dine sider:

If Request(\"action\") = \"logoff\" Then
session(\"logon\") = false
End If

Og så kan du bare skrive ?action=logoff hvis du vil logge af.

/Jesper
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
09. juni 2001 - 13:00 #3
dudal>> Hvis jeg ikke tager fejl, så sløver en session da serveren, ik? Så er det da bedre at fjerne den session, end det er at sætte den til en anden værdi..
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:07 #4
Well... Sløver og sløver... Den optager nogle få bytes hukommelse, den sløver den ikke direkte. Ok, hvis du regner med at have titusindvis af samtidige brugere, skal man nok overveje at fjerne den helt, men til mid scale websites, er det egentligt fløjtende ligemeget.

/Jesper.
Avatar billede dudal Nybegynder
09. juni 2001 - 13:10 #5
Plus.. session(\"logon\").Abandon virker ikke. Du er nød til at droppe hele din session.

Altså session.Abandon, hvilket gør at alle andre session variabler jo også dør.

/Jesper
Avatar billede ellebaek Nybegynder
09. juni 2001 - 17:06 #6
session.abandon
Avatar billede www.triffid.dk Nybegynder
09. juni 2001 - 17:13 #7
checker det lige igennem så hurtigt som muligt