Avatar billede loonz Nybegynder
11. oktober 2007 - 14:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Værdier på logaritmisk x-akse ønskes!

Hejsa,
Jeg har et graf hvorpå x-aksen er logaritmisk, og y er lineær. Mine data for x ligger fra 0,1-8, men Excel viser mig kun 0,1 1 og 10 på x-aksen.
Hvordan får jeg lavet min akse således, at man kan aflæse en værdi direkte, uden at skulle sidde og "tælle" de logaritmiske streger? Eksempelvis at aksen viser 0,1 0,75 2,5 etc.

Grafen er konstrueret ud fra "XY-punkt" i Guiden Diagram.
Avatar billede jlemming Nybegynder
12. oktober 2007 - 13:34 #1
faldt tilfældig over denne her, måske kan du bruge noget der?
http://office.microsoft.com/da-dk/excel/HP051991411030.aspx
Avatar billede loonz Nybegynder
15. oktober 2007 - 09:52 #2
Tak, det har jeg desværre prøvet inden mit første indlæg (det er samme procedure, som ligger under Excels Hjælp).
Avatar billede loonz Nybegynder
19. oktober 2007 - 12:26 #3
Tillader mig at bumpe den her op igen. Jeg er således stadig interesseret i at få værdier på min logaritmiske x-akse. Lige nu kan jeg kun få excel til at vise 1,10,100 etc.
Avatar billede loonz Nybegynder
19. oktober 2007 - 13:42 #4
Jeg er indtil videre kommet frem til en halv løsning, nemlig at få vist x-værdierne ud for selve punktet på grafen - men det er ikke helt som jeg ønsker det...
Avatar billede loonz Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:18 #5
Lukker her. Ovenstående metode er ikke tilstrækkelig til hvad der ønskes. Overgår til GraphPad Prism i håbet om bedre resultater.