Avatar billede maron Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

formater date()

Hej eksperter.
Kan man formatere date() fra eks. 02-04-2008 til 2008-04-02
Avatar billede fennec Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:37 #1
jeps. Enten via LCID men jeg vil anbefale at lave en funktion i stedet:

function dateFormat(fDate)
  dateFormat = year(fDate) &"-"& right("0"&month(fDate),2) &"-"& right("0"&day(fDay),2)
end function
Avatar billede maron Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:41 #2
Perkekt prøver...
Avatar billede maron Nybegynder
16. oktober 2007 - 09:45 #3
ups.. nu er det ikke server DATE() der faktisk skal formateres, men en rs("dato") som netop vises som 02-04-2008

Problemet er at jeg skal bruge denne dato til at bestemme om denne er forældet i forhold til en fastlagt datetime, og da datetime skrives i formatet 2008-04-02 00:00:00 skal det formateres for at virke.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:07 #4
Er feltet i databasen angivet som et DateTime felt??

For så sørger ASP selv for at lave det om til sit datoformat. Så den er klar til at arbejde med.

if datediff("d",date(),rs("dato")) > 0 then
  'Et eller andet
else
  'Noget andet
end if
Avatar billede maron Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:38 #5
Det virker fint. En sidste ting.:)
Hvordan kan man sikre at kun fremtidig dato kan vises.

Altså hvis datoen er ældre end dags dato, så afvises siden.
Avatar billede fennec Nybegynder
16. oktober 2007 - 11:51 #6
Ikke helt med på hvad du mener, men jeg ville gøre det i selecten, så de rækker slet ikke blev udtrukket:
set rs = conn.execute("select * from dinTable where dato>date()")
Avatar billede maron Nybegynder
16. oktober 2007 - 13:55 #7
Lige præcis, det virker alt som det skal nu.
Tak og points