Avatar billede mapoulsen Nybegynder
16. oktober 2007 - 10:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tæl tegn i tabel i Word 2007

Hej eksperter

I Excel kan man via en funktion tælle hvor mange tegn der er i en specifik celle via LÆNGDE(A1).

Kan man gøre noget ligende i en tabel i Word 2007, uden at benytte sig af en indlejret Excel tabel?
Avatar billede word-hajen Nybegynder
16. oktober 2007 - 17:42 #1
Nej, ikke umiddelbart. Man kan godt lave en makro, der kan oplyse dig om antal karakterer i en bestemt celle, men om det er brugbart, kommer lidt an på dit formål.
Avatar billede coolpool Nybegynder
12. november 2007 - 16:02 #2
Du kan da bare markere det antal du vil have talt op og så trykke nederst tilhøjre på "Ord:".
Avatar billede mapoulsen Nybegynder
11. december 2007 - 10:16 #3
Tak for Jeres svar.

Nej, det var ikke helt brugbart det med makroen eller den normale optællingsfunktion. Det blev til et indlejret Excelark alligevel.