Avatar billede sazon Nybegynder
16. oktober 2007 - 15:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

doc / pdf til html

Hej folkens

Jeg har brug for et program/script der nemt kan lave mit .doc/.pdf dokument om til html der kan læses korrekt i både IE og Firefox - billeder og indholdsfortegnelse skal helst virke :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. oktober 2007 - 18:29 #1
Word har en feature der påstas at exportere .doc som .html
Men den ene gang jeg prøved virkede det af hekkenfeldt til, selv IE viste det ikke korrekt.

Mht et program/script der kan konvertere så skulle det program være noget nær lige så stort som word og IE tilsammen (og stadig ikke rigtig godt. både .doc og .pdf kan ting som .html slet ikke kan). Ikke et privat projekt. (det samme gælder for .pdf)

Så den løsning jeg vil anbefale er at du giver brugeren et link til acrobat reader plugin (virker både i firefox og IE) og beder ham downloade den.

Mht .doc filer er det værre endnu. .doc tillader VBscript i filen som udføres når en downloaded fil bliver åbnet, og som så kan installere virus osv. Kan du huske Melissa? Det er der mange der kan, og de vil næppe være villige til at downloade dine .doc filer.

Umiddelbart ville jeg bare undgår .doc formatet til internet formidling af information.
Avatar billede sazon Nybegynder
17. oktober 2007 - 12:11 #2
Hej Jakob A,

Tak for dit svar - Adobe er dog i mine øjne ikke en mulighed, programmet tager tusind år at åbne gennem firefox (medmindre man bruger et plugin), derudover tror jeg mange mennesker springer over .pdf dokumenter da de kan virke for besværlige at åbne.

Jeg har fundet et plugin til word på nettet, det virkede dog ikke specielt godt, da det var lavet til gamle versioner, jeg tror der må være en løsning derude et eller andet sted :o)

Men igen, tak for dit svar
Avatar billede sazon Nybegynder
05. december 2007 - 23:50 #3
luk