Avatar billede mansword Nybegynder
17. oktober 2007 - 13:59 Der er 1 kommentar

Variabler og dynamisk indhold i InDesign CS1

Hej,

Jeg ved at der er understøttelse af tekst variabler i InDesign CS3, men jeg sidder med en CS1 lige pt., og har brug for at lave noget smart.

Jeg har en generel folder (skabelon), som skal printes i en række forskellige versioner (hvor der skiftes 2-3 billeder, noget tekst såsom adresse, web-adresse osv).

Hvordan kan jeg gøre det smart og dynamisk, sådan at man fx kun ændrer navn og web-adresse ét sted, men at det går igen flere steder i publikationen.

På forhånd tak.

Daniel Kristensen
Avatar billede prodic Mester
17. oktober 2007 - 14:27 #1
Kan det tænkes, at du kan bruges Master-siderne til netop dit formål?
Baserer du de relevante sider på Masteren med den relevante info, så skifter den automatisk indholdet på de sider der anvender masteren.

Ikke helt tekst variabel-stilen, men det kan måske gøre tricket.