Avatar billede fri0z Nybegynder
17. oktober 2007 - 16:14 Der er 1 løsning

selectboxe i javascript help

Hejsa jeg er ved at lave et registrerings system og er blevet hjulpet frem til en mulig løsning, men jeg er ikke den stærkeste i Java og skal bruge lidt hjælp...
Link: http://landligferie.dk/regpro/side1.php

Kode:
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--

function MM_findObj(n, d) { //v4.01
  var p,i,x;  if(!d) d=document; if((p=n.indexOf("?"))>0&&parent.frames.length) {
    d=parent.frames[n.substring(p+1)].document; n=n.substring(0,p);}
  if(!(x=d[n])&&d.all) x=d.all[n]; for (i=0;!x&&i<d.forms.length;i++) x=d.forms[i][n];
  for(i=0;!x&&d.layers&&i<d.layers.length;i++) x=MM_findObj(n,d.layers[i].document);
  if(!x && d.getElementById) x=d.getElementById(n); return x;
}

function SelectedMethod() {
    i = document.getElementById('furn').options.selectedIndex;
    if (i == 0) {
        MM_showHideLayers('intetvalgt','','hide','','bord','','hide','','stol','','hide','','mads','','hide','','skrivebord','','hide');
    } else if (i == 1) {
        MM_showHideLayers('intetvalgt','','hide','','bord','','hide','','stol','','hide','','mads','','show','','skrivebord','','show<strong></strong>');
    } else if (i == 2) {
        MM_showHideLayers('intetvalgt','','hide','','bord','','hide','','stol','','show','','mads','','hide','','skrivebord','','hide');
    } else if (i == 3) {
        MM_showHideLayers('intetvalgt','','hide','','bord','','show','','stol','','hide','','mads','','hide','','skrivebord','','hide');
    } else if (i == 4) {
        MM_showHideLayers('intetvalgt','','hide','','bord','','hide','','stol','','hide','','mads','','show','','skrivebord','','hide');
    }

function MM_showHideLayers() { //v6.0
  var i,p,v,obj,args=MM_showHideLayers.arguments;
  for (i=0; i<(args.length-2); i+=3) if ((obj=MM_findObj(args[i]))!=null) { v=args[i+2];
    if (obj.style) { obj=obj.style; v=(v=='show')?'block':(v=='hide')?'none':v; }
//    obj.visibility=v;
    obj.display=v;
    }

//-->
</script>
<form method="POST" name="form" action="side2.php">
            Bygning:<br /><input type="text" name="bygning"><br />
            Etage:<br /><input type="text" name="etage"><br />
            Rumnummer:<br /><input type="text" name="rumnr"><br />
            Longitude:<br /><input type="text" name="longitude"><br />
            Latitude:<br /><input type="text" name="latitude"><br />
            <script type="text/javascript">
  // FurnID,TEKST,nr i række
arrType = [[1,"Aflægningsbord",1], [1,"Skrivebord",2], [1,"Møde",3], [1,"Kantine",4], [1,"Sofa",5], [1,"Cafebord",6]];

function populateModels( myForm ){
    var myType;
    myForm.type.length = 1;
    if( myForm.furn.value != "#" ){
        for( i=0,j=arrType.length; i<j; i++ ){
            if( myForm.furn.value ==  arrType[i][0] ){
                myType = new Option(arrType[i][1], arrType[i][2]);
                myForm.type.options[myForm.type.length] = myType;
            }
        myForm.type.disabled = false;
    }
  // specsID,TEKST,nr i række
arrValgtSpecs = [[1,"H/S - Gas",1], [1,"H/S - El",2], [1,"H/S - Man",3], [1,"Fast",4],[2,"H/S - Gas",5], [2,"H/S - El",6], [2,"H/S - Man",7], [2,"Fast",8], [3,"Fast",9], [4,"Fast",10], [5,"Fast",11], [6,"Fast",12]];

function ValgtSpecs( myForm ){
    var myValgtSpecs;
    myForm.valgtspecs.length = 1;
    if( myForm.type.value != "#" ){
        for( i=0,j=arrValgtSpecs.length; i<j; i++ ){
            if( myForm.type.value ==  arrValgtSpecs[i][0] ){
                myValgtSpecs = new Option(arrValgtSpecs[i][1], arrValgtSpecs[i][2]);
                myForm.valgtspecs.options[myForm.valgttype.length] = myValgtSpecs;
            }
        myForm.specs.disabled = false;
    }
</script>
    Furn:<br>
    <select name="furn" onchange="populateModels( this.form );">
          <option selected="selected" value="#">V&aelig;lg</option>
          <option value="1">Bord</option>
          <option value="2">Opbevaring</option>
          <option value="3">Skab</option>
          <option value="4">Stol</option>
    </select>
    <br />
    Type:<br>
    <select name="type" onchange="ValgtModels( this.form );" >
      <option value="#" selected>V&aelig;lg</option>
    </select>
    <br>
    Specs:<br>
    <select name="specs" onchange="ValgtSpecs( this.form );" >
      <option value="#" selected>V&aelig;lg</option>
    </select>
    <br>
    <br />
    <input type="submit" name="submit" span class="style4" value="videre">
</form>

det er meningen der skal tilkomme flere punkter efter "specs"

så man tilsidst har defineret:
FURN    TYPE    SPECS    PRODUCENT    BENFARVE    MODEL    OVERFLADE.

værdierne i punkterne skifter alt efter hvilket møbel man har valgt.

Jeg vil gerne have lidt hjælp til at få styr på koden så resten er copy/paste.
sådan jeg kan lave de sidste kategorier..
Avatar billede fri0z Nybegynder
17. oktober 2007 - 21:32 #1
problemet løst