Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 13:30 Der er 16 kommentarer

ekstern harddisk: problem m at slette filer/mapper

når jeg vil køre analyse på min externe harddisk (Bruger w XP)får jeg en melding om at det ikke er mulig pga en fil/mappe der spærre.
Jeg kan ikke slette den pågældende mappe der stammer fra en gl back up
jeg kan ikke se indhold i mappen
hvordan kommer jeg videre
Avatar billede fromsej Praktikant
18. oktober 2007 - 13:57 #1
-- Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal skrive det rigtige drevbogstav samt den fulde sti og mappenavn ind:

Folders to delete:
X:\sti\til\mappe

-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.
Husk at der er ingen fortrydelsesret.
Avatar billede trav4u2 Novice
18. oktober 2007 - 14:01 #2
Har du prøvet bare at låse filen / folderen op?
http://ccollomb.free.fr/unlocker/
Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 14:41 #3
til fromsej
når jeg skriver sti F:\bedstemor back up eller den der vises v disk analyse F:\RECYCLED\Df1\_RESTORE\ARCHIVE får jeg fejlmelding: selected files does not app to be valid script og når jeg trykker videre slutter det med error code:0
Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 14:44 #4
til trav4u2
dit forslag melder så snart jeg aktiverer web adr at det ikke kan delete folder fordi den bruges af anden person eller program tiltrods for at alle programmer er lukket, kun web program kører
Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 15:38 #5
til begge
er i kørt helt fast som min defragmentering ?
Avatar billede trav4u2 Novice
18. oktober 2007 - 15:45 #6
Jeg er ikke helt med på det du skriver.
"aktiverer web adr" og "web program"
Hvad er det der kører og hvad er det du aktiverer?
Avatar billede trav4u2 Novice
18. oktober 2007 - 15:54 #7
He he. Den er vist lidt sjov denne her :-)

Tænker du på det billede som ligger på den hjemmeside jeg linker til?
Billedet er bare et ex. på den fejl programmet kan fikse.

Du skal downloade og installere programmet :-)
Her er et direkte link til programmet:
http://ccollomb.free.fr/unlocker/unlocker1.8.5.exe
Avatar billede fromsej Praktikant
18. oktober 2007 - 18:05 #8
Husker du at have begge linier med?

Folders to delete:
F:\RECYCLED\Df1\_RESTORE\ARCHIVE

Ellers prøv at vælge egenskaber for papirkurv, og vælg Konfigurer drev uafhængigt, sæt så F: til 0%
Avatar billede fromsej Praktikant
18. oktober 2007 - 18:06 #9
Folders to delete:
F:\RECYCLED\Df1
Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 20:32 #10
til trav4u2
det går ikke lige efter bogen. har prøvet utallige gange. hvis jeg kopierer det aktuelle bibliotek til mit c drev er jeg her istand til at bruge det program du har foreslået, men øjensynligt virker det ikke på den externe drev f selv efter flere genstart. forslag/forklaring ?
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2007 - 20:38 #11
Brug en Live-cd - så bør skidtet forsvinde som dug for solen
Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 20:43 #12
til helqec
det bliver du nød til at uddybe
Avatar billede ritech Novice
18. oktober 2007 - 20:46 #13
til fromsej
hvor er det du har denne folders to delete?
Avatar billede fromsej Praktikant
18. oktober 2007 - 22:06 #14
18/10-2007 13:57:29 ligger link og vejledning.
Du skal have begge linier med.
Folders to delete:
F:\RECYCLED\Df1

Hvis det er den rigtige mappe, ellers må du lige selv tilpasse den.
Avatar billede Slettet bruger
19. oktober 2007 - 20:19 #15
Download og brænd http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som et bootimage) og meld så tilbage når du har sikret dig at du kan boote op då cdèn så guider jeg dig derfra
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2008 - 19:26 #16
Du bøvler måske stadig