Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. oktober 2007 - 20:59 Der er 8 kommentarer og
3 løsninger

XP drivere til HP Pavilion 6507eo

Jeg har forgæves forsøgt at finde XP drivere til en HP Pavilion 6507eo.

Det er så vidt jeg kan se et nVidia baseret system, så hvis jeg blot vidste hvilket chipset HP har brugt til denne bærbare, burde det være en smal sag at finde de rigtige driver på nVidias egen hjemmeside.

Er der nogen der kan give mig et hint, så jeg kan bruge XP på denne fremragende bærbare - jeg har ikke meget fidus til Vista og alle dens finurligheder!
Avatar billede tonygk Nybegynder
20. oktober 2007 - 21:12 #1
Jeg er ikke helt med. Er det grafikkort driveren du mangler?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. oktober 2007 - 21:16 #2
Det er drivere til alt på denne bærbare. Netkort, chipsetm grafikkort osv. HP har kun drivere til denne bærbare til Vista på deres hjemmeside, men det må være muligt at hente drivere andet steds til XP.
Avatar billede tonygk Nybegynder
20. oktober 2007 - 21:43 #3
Avatar billede fixxxer Nybegynder
20. oktober 2007 - 22:00 #4
De drivere virker ikke til Pavilion 6507eo model som jeg sidder med. Jeg har netop prøvet dem både til chipset+network og graphics og de nægter at lade sig installere.
Avatar billede tonygk Nybegynder
20. oktober 2007 - 22:08 #5
OK, det besdte og sikreste mulighed du har er at ringe til
hp "70 11 77 00" og fortælle du vil gerne nedgradere (vigtig at sige det) og du mangler driverne. De sender de nye drivere (XP) med post til dig eller giver dig et link til det.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2007 - 22:12 #6
Man skal være meget opmærksom på at installere de rigtige drivere, især er HP "slem" til at have forskelligt hardware i deres forskellige modeller, også indenfor samme nummerserie.
Derfor advarer de også på driver siden med:
Alert! Your Model # May be Different. Identify Notebook Model to Resolve Issues Quickly
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. oktober 2007 - 17:26 #7
Jeg har lige talt med HP og der var ikke noget at komme efter. De ville ikke lade mig "nedgradere" til XP, heller ikke kunne de sende mig XP drivere. Skandaløst.

Hvem vil have point?
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2007 - 17:53 #8
Der er efterhånden en del producenter, der IKKE understøtter XP på deres maskiner, forstået på den måde at de ikke supportere XP drivere men kun Vista drivere.
Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2007 - 17:59 #9
Hvis du vil bruge lidt tid på det, så kan du prøve at hive så mange oplysninger ud af maskinen, når du har install vista og derefter gå på nettet og finde XP drivere til netop dit hardware, det er måske muligt at finde det meste, dog kan du rende i problemer med chipset.
Hen og brug f.eks SIW eller EVEREST Home til formålet.
http://www.gtopala.com/
http://www.softpedia.com/get/System/System-Info/Everest-Home-Edition.shtml
Avatar billede tonygk Nybegynder
22. oktober 2007 - 18:15 #10
Enig med haverslev, find ud af dine hardware. Jeg skal nok hjælpe dig, med at finde dem, når du sætter navn på.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
22. oktober 2007 - 19:35 #11
I skal have tak i denne omgang, jeg roder videre med det.