Avatar billede kev. Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ændre port i Fjernskrivebord (Terminal Services)

Hejsa,

Er der nogen, der kan fortælle mig, om det er muligt at ændre den port, der anvendes til Fjernskrivebord (Terminal Services)? Og hvordan man i så fald gør det?

Default porten er 3389, men dette vil jeg gerne ændre til en anden port.

Jeg har Windows 2003 Server Standard Edition på den server, som jeg ønsker at tilgå via Fjernskrivebord, og som gerne skal ske på en anden port end 3389.

// Kevin
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:51 #1
start regedit

browse dig frem til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp

derinde skal du finde en key der hedder Portnumber, editer den og skriv den nye port
Avatar billede pon Nybegynder
22. oktober 2007 - 14:53 #2
btw. kræver måske en genstart af serveren
Avatar billede kev. Nybegynder
22. oktober 2007 - 15:06 #3
Hej pon,

Mange tak for svaret. Prøvede Microsofts hjemmeside, men fandt alt muligt til Windows XP (klient-delen) og Windows 2000 Server.

Lidt mere søgning på Google gav dog samme vejledning, som du også er kommet med:
http://www.hiyasupport.com/index.php?_m=knowledgebase&_a=viewarticle&kbarticleid=304

// Kevin