Avatar billede belle Nybegynder
23. oktober 2007 - 14:54 Der er 1 løsning

Cybercity global IP og firewall

Jeg har et problem med opsætningen af CC global IP sammen med en firewall og cybercitys support er ikke meget bevendt så jeg prøver her.
Jeg skal have sat netværket op således at firewall får den globalIP jeg har fået af CC. intet skal kører DHCP da jeg allerede har en DHCP server på mit LAN.
Hvis jeg følger CC vejledning kan jeg få det til at virke hvis jeg sætter en computer direkte på CC routeren (en zyxel 660R) men hvis jeg så sætter en firewall imellem (netgear FVS124G) så dør forbindelsen.
Jeg har prøvet både at give FW globalIP statisk og ved hjælp af automatisk opsætning fra CC. Begge gange kan FW og router forbinde til hinanden men efter et kort øjeblik siger FW at linien er nede og jeg kan ikke pinge hverken router eller andet fra FW.
Jeg har ingen problemer med at forbinde fra LAN til FW.

Er der nogen der har en idé om hvorfor FW taber/ikke får forbindelse?
Avatar billede belle Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:49 #1
det lykkedes mig at fikse det