Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2007 - 00:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Resize billeder

Hej alle,

Jeg har et site hvor min klient kan uploade billeder på. Problemet er, at jeg gerne vil have sitet til at resize billederne inden de uploades. Altså ikke i serverside-koden, men på klientens computer. Så jeg undgår at klienten forsøger at uploade 50 billeder af 2.6 mb.

Jeg ved at det er muligt på facebook.com, og at de bruger en form for applet. Nogen der ved hvordan det er muligt, og som har en kode jeg kan integrere?

Tusinde tak for hjælpen!
Avatar billede w13 Novice
25. oktober 2007 - 01:37 #1
Det kan ikke gøres med JavaScript, og bør næsten altid gøres ServerSide. Så vidt jeg ved, bruger Facebook en Java-applet.
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2007 - 08:57 #2
<ole>

Hvis folk køber en bil, må de lære at køre den, fylde benzin på den, samt vaske og vokse den, så den tager sig godt ud.
Hvis en bruger har købt et digi-kamera og vil vise sine billeder frem for den måbende verden, må man vel kunne forlange, han selv lærer at ordne sine billeder, så de er brugbare og tager sig godt ud på nettet  :)

Just my two cents  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede loevgaard Praktikant
25. oktober 2007 - 13:32 #3
Du ved godt verden ikke hænger såen sammen ole, det gælder også det med bilen ;)
Avatar billede w13 Novice
25. oktober 2007 - 13:42 #4
Hjalte-ml>> Personligt foretrækker jeg at sætte en begrænsning på, så brugeren ikke _kan_ uploade for mange for store filer. Så denne er denne nødt til, som Ole siger, at lære at behandle sine billeder, inden upload. Og der bliver samtidig sparet på din server.
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2007 - 13:43 #5
l0vgaard >> Var det bare så vel, så vi kunne blive fri for alle de patetiske, potensforlængende firehjulstrækkere. Dem har ejerne jo ingen problemer med at fylde op med brændstof. Har de endelig problemer med at få den fyldt, ringer de til en ven på deres spritnye mobiltelefon, som de sjovt nok ikke har problemer med at finde ud af  :)

Nej, jeg var ikke klar over, verden ikke hang sådan sammen. Nabokonen har fået fire børn ... de har zq aldrig kaldt på mig for at få dem installeret! Så burde de vel også kunne finde ud af at læse en manual til et kamera m. medfølgende software  ;D

- man kan, hvad man gider. Spørgsmålet er så, om vi skal/bør/vil lade os tage som gidsler af folks ugidelighed?
Avatar billede loevgaard Praktikant
25. oktober 2007 - 14:34 #6
Filosofisk ole, filosofisk ;)
Avatar billede olebole Juniormester
25. oktober 2007 - 14:57 #7
- damned ... det var dybt! Det resulterede zq også i en slem vabel mellem øjenbrynene  ;D

Anyway, så dækker det faktisk meget godt min mening - for what it's worth  =)
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2007 - 22:42 #8
Nu handler det ikke så meget om hvor meget om, hvorvidt brugeren kan resize et billede eller ej. Men om hvad der er muligt på pågældende sted. Da den side jeg er ved at lave er en rejseblog, hvor det skal være muligt at lægge billeder op, fra hvilken som helst computer, bare ved at sætte sit kamera til. Derfor er det nødvendigt at computeren selv resizer og at det ikke sker på serven.

Er der nogen af jer der kender til et Java-applet der kan klare det problem?
Avatar billede w13 Novice
24. november 2007 - 07:50 #9
Ved at være lukketid?
Avatar billede Slettet bruger
26. juli 2011 - 20:40 #10
lukker