Avatar billede bromer Nybegynder
10. juni 2001 - 14:08 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke finde link

Hej...

Jeg har ledt efter sourcecoden for SDK, så jeg selv kan compile den, jeg kører Redhat 6.1. Jeg var næsten sikker på at Sun havde frigivet koden netop til dette formål, men lige nu er jeg ikke så sikker.

Hvis det er muligt at downloade sourcen, er der så ikke nogle der gider at paste linket til filen, for jeg kan på ingen måde finde den.
Avatar billede lbhansen Nybegynder
10. juni 2001 - 16:13 #1
Som registreret developer kan du downloade kildekoden til deres JVM( tror jeg nok ). Denne er sikkert kun til windoze platformen.

Men din trang til at compile den selv forstår jeg ikke helt.

Hvis du vil have en JVM du selv kan compile er der www.blackdown.org, men dens implementering er forholdsvis ringe i forhold til eks. Suns eller IBMs.
Avatar billede mpultz Nybegynder
10. juni 2001 - 17:14 #2
Avatar billede bearhugx Nybegynder
10. juni 2001 - 17:21 #3
Når du downloader SDK\'en medfølger en fil, som hedder src.jar.
Dette er et jar-arkiv, som indeholder kildekoden til JDK\'en.
Denne kan udpakkes ved hjælp af programmet jar.exe, som findes i dit /bin/-bibliotek.
Derfor har du allerede kildekoden liggende hos dig, og derfor behøver du ikke hente den nogen steder.

/Søren Munk Skrøder
Avatar billede lbhansen Nybegynder
10. juni 2001 - 19:18 #4
bearhugx > Det er kun koden til foundationclasses der ligger der. Selve implementeringen af både suns egne klasser og JVM´en skal du bruge det link fra mpultz.

Pas på. Den har en streng licensaftale:)
Avatar billede lbhansen Nybegynder
10. juni 2001 - 19:21 #5
Jeg har set jobs på nettet, som gjorde at du ikke kunne få stillingen hvis du havde læst Suns kode, da deres produkter ellers ville bryde denne licens.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
11. juni 2001 - 12:46 #6
hmmm... Er jeg den eneste som læser Bromer\'s indlæg som at finde kildekoden til SDK\'en , som at få koden til JDK klasserne ... Jeg forstår ikke, hvorfor andre også indkluderer f.eks. JVM... Det må vel også betyde, at man skal have kildekoden til com.omg.CORBA(eller hvad det nu hedder), og alle andre propritære klasser - det er en lige så stor del af SDK....

/Søren Munk Skrøder