Avatar billede pkpedersen Nybegynder
27. oktober 2007 - 12:20 Der er 11 kommentarer

Undgå genaktivering af winxp

Hej

Nu har jeg prøvet at geninstallere windows xp oem-version.

Jeg bliver ved med at få oplyst at winxp skal aktiveres igennem microsoft.

Maskinen er den samme og det er hardwaren også.
Da jeg aktiverede den, tog jeg en backup af wpa.dbl og wpa.bak

og kopiere dem tilbage i system32, efter jeg havde genstartede i Fejlsikret tilstand.

Men dette virker ikke.

Nogen der ved noget om dette.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
27. oktober 2007 - 12:35 #1
Jaa - det har MS gjort ganske godt. Du slipper ikke for en gen aktivering af XP med den metode, du har anvendt. Den vil udløbe til sidst.
Nu kunne man - lidt frækt - spørge: hvorfor er det et problem? Det er vel din XP, ikke? Hvis det er, er det heller ikke noget problem, at gen aktivere den, det gør den bare. Så svar ja og aktiver den, med korrekte oplysninger.
... hvis ikke, er E ikke stedet at spørge, da alle her kun arbejder med lovligt software ;-)
Avatar billede hcma Novice
27. oktober 2007 - 12:42 #2
vedr. aktivering:  http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no1
fulgte du denne metode for at undgå re-aktivering?
http://www.hcma.dk/tips61to70.htm#no68
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
27. oktober 2007 - 13:48 #3
Til pbj_dk.

Hvad har du gang i. ?
Al mit software er loligt. At du bare lige ved det. Sådan som du udlægger det i dit svar tror folk at jeg har piratkopier, Og det har jeg ikke.

At tag backup af vigtige filer som wpa.dbl & wpa.bak er ikke ulovligt.

Jeg har ringet til MS og aktiveret winxp før, Og vil naturligvis gøre det igen.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
27. oktober 2007 - 14:05 #4
hcma:

Det virker ikke med at ligge wpa.dlb & wpa.bak over i system32 mappen.
Den bliver ved med at poppe op med 30 dage til aktivering.

Jeg bliver nok nød til at ringe til MS og få min originale WinXP genaktiveret.
Avatar billede osigaard Nybegynder
27. oktober 2007 - 14:19 #5
pkpedersen

Har prøvet det samme som du og det virkede heller ikke hos mig.

måske metoden ikke duer til OEM versioner ??

Ring du blot til MS og få din Software genaktiveret, det er træls men ganske smertefrit.

Mvh.
osigaard
:-)
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
28. oktober 2007 - 09:47 #6
Rolig nu ;-) – hvis du vidste, hvor mange, der prøver at få cracket deres pirat ware her. Skulle bare lige være sikker.
Det er træls med det MS aktiverings gejl. Når du har fået den op igen og installeret alle programmer og opdateringer, ville jeg investere i et image program som det her: http://www.acronis.com/ eller f.eks NC Ghost. Når det så går galt næste gang ( og det gør en MS OS jo) er det blot at kører det image tilbage.
Du kan også prøve at kigge på disse freeware programmer:
http://www.snapfiles.com/get/hdclonefree.html
http://www.snapfiles.com/get/DriveImageXML.html

God fornøjelse i køen hos MS support center i Sverige  …. JOKE … :-D
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:36 #7
pbj_dk.

Det er bare i orden ven.
Jeg ved godt at der er mange der forsøger at cracke deres pirat-software.
Men jeg vil heller finde noget gratis eller betale for software, så kan jeg sove roligt om natten (smil)

Men ja det er lidt træls med det aktiverings system, men påden anden side er det også ok. Der burde bare være ubegrænset aktiveringer til originale software.
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
29. oktober 2007 - 21:40 #8
Ja, jeg tror jeg vil kigge på et image program.
Hvad ville være det bedste at invistere i, jeg har hørt meget godt om Norton Ghost version 12.

Men har aldrig brugt det

Hvad ville du vælge, hvis du var mig. ?
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 06:33 #9
Ja – jeg er også træt af genaktivering – og endnu værre: PC'er med pre installation på HDD. Ryger disken er man LOST og skal gå den ydmyge gang ned til forhandleren og betale sig fra at få en ny installation lagt over. ”#&%#!”#§!§!!!– SQ! at de ikke længere levere en recover DVD med OS på længere.
Den nævnte: http://www.acronis.com/ den bruger jeg professionelt, til at lave backup hos mine kunder inden større indgreb eller ved ny installation. Den har jeg meget gode erfaringer med. Men den er jo ikke gratis :-(
NC Ghost er udmærket - men lidt tung at arbejde med i forhold til den anden og skal man alligevel betale, ville jeg vælge acronis. Den har nogle gode features, som mangler i Ghost: b.la styring af prioritet, så man kan vælge hvor meget kraft den får lov at bruge. Man kan altså arbejde rimeligt på PC'en/server, selv om den laver backup. Samtidigt kan man vælge hvilken data den skal lave backup af: Dok+emil ( inkl konti), udvalgte ( f.eks en vens HDD tilkoblet eller et netværks drev)..... eller hele SKIDTET. Så det er ikke kun et image program men også avanceret backup med planlægning etc. Og så kører den fint på div. servere ( 2000/2003 ).

http://www.snapfiles.com/get/hdclonefree.html virker lidt som Ghost gjorde i gamle dage - altså HELE disken og kopieret via en boot CD over på en anden disk. Men den laver skam et godt brugbart image ganske gratis ;-)

/Peter Brøsted Jensen
Avatar billede pkpedersen Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:35 #10
pbj_dk

Jeg har kigget lidt på acronis, den ser fin ud. Har lige hentet deres prøveversion. og vil afprøve den.

Men jeg har set 2 udgaver.
Acronis® True Image 9.1 Workstation
Acronis True Image 11 Home

Hvilken er de 2 ovenstående er bedst.
Avatar billede pbj_dk Nybegynder
30. oktober 2007 - 14:39 #11
Komme lidt an på om du skal anvende den privat?
Privat:
11'eren - den er også VISTA kompatibel.. http://www.acronis.com/homecomputing/products/trueimage/
En af de gode ting ved True Image er, at home licensen tilhører dig personligt, så du kan lægge den ind på flere PC'ere. Så hele familien er dækket og en evt vens PC du skal "redde" HELT lovligt, så længe du reg. dem i dit navn og fra samme WAN IP.
Firma:
9.1 udgaven er CORPARATE version og kører også win 2000/2003 server. DVS, du kan installere den i bundter og fra forskellige sites. Grundlæggende kan de det samme - men 9.1 CORPARATE kan også styre de forskellige backups centralt. Altså på en server fortælle de enkelte arbejds stationer, hvornår den skal opdateret backup'en af deres image etc.