Avatar billede bill20 Nybegynder
29. oktober 2007 - 08:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af flere excel doc.

Hej Experter. jeg har et antal ens excel.doc(et pr. afdeling) som der skal opdateret i et "samlet total" resultat doc.Hvordan gøres det.?
Hilsen *Bill
29. oktober 2007 - 08:54 #1
Er projektmapperne ens opbygget kan Excels konsolideringsfunktion anvendes.
Data->Konsolider
Avatar billede bill20 Nybegynder
29. oktober 2007 - 09:03 #2
det er ens doc (det samme der er kopieret, til hver afd.)
nu er jeg ikke lige en haj til excel så jeg ved ikke så meget om konsoliderings funk.
Avatar billede jkrons Professor
29. oktober 2007 - 17:30 #3
Det er "forholdsvis" selvinstruerende. Prøv at vælge Data - konsolider.

Øverst i dialogboksen vælger du regnefunktion. I den midterste dialogboks tilføjer du dine området et efter et, fx 'C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\10-07.xls'$B$1!a1:d24
'C:\Documents and Settings\Administrator\Dokumenter\11-07.xls'$B$1!a1:d24 og så fremdeles til alle din områdefride forskellige mapper er tilføjet. Det kan være nemmere, hvis du åbner mapperne før de tilføjer dem, men det er ikke nødvendigt.

Når de alel er tilføjet, sætter dude nødvendige flueben afhængig af, om du kledetekster til venstre for tallene, over tallene eller begge. Sætter du også flueben i Kæder, vil ændringer ide enkelte ark med det samme afspejles i konsolideringsarket.

Til sidst klikker du på OK.
Avatar billede jkrons Professor
29. oktober 2007 - 17:31 #4
Og - Stå i et tomt ark. når du begynder :-)
Avatar billede bill20 Nybegynder
31. oktober 2007 - 07:09 #5
Kan ikke få det til at virke. :(
Avatar billede bill20 Nybegynder
05. november 2007 - 07:36 #6
Lukketid.