Avatar billede kristianrnielsen Juniormester
29. oktober 2007 - 09:39 Der er 4 kommentarer

XML/Rss Redirect?

Hey,

Jeg har en Podcast som kører over et .rss script samt XML.
Da jeg dog ønsker at bruge et script på en anden server, og ikke kan overskue at skulle fortælle en masse folk at de skal afmelde sig den gamle, og registrere sig på den nye, ville jeg høre, om man ikke bare via XML/RSS kan lave et redirect, så folk automatisk ryger videre til det nye script?

Har meget begrænset forstand på XML, så beklager hvis det er et dumt spørgsmål.
Avatar billede kristianrnielsen Juniormester
29. oktober 2007 - 10:40 #1
Jeg har ordnet det.
Avatar billede janegil Nybegynder
29. oktober 2007 - 11:38 #2
Hvordan?
Avatar billede kristianrnielsen Juniormester
29. oktober 2007 - 11:44 #3
Det kunne åbenbart ordnes igennem .htaccess - fungerer ganske glimrende :)
Avatar billede janegil Nybegynder
29. oktober 2007 - 14:39 #4
Ok, en ren serverløsning som gjelder alle slags sider, ikke bare RSS.

Gir du den så statuskode 301 (Permanently moved), så feedleseren i prinsippet blir bedt om å oppdatere adressen i stedet for å løpe inn i en redeirect hver gang?  Ikke det at jeg tror noen User Agent gjør slikt, men som en mere teologisk prinsippsak?