Avatar billede jck_true Nybegynder
30. oktober 2007 - 10:35 Der er 10 kommentarer

Simpel Hjemme server

Hej
Kender i en god hjemeserver som jeg kan køre på en gammel Computer? (Skal være gratis). Har kigget ligget på FreeNAS, men vil gerne have noget med flere funktioner. PHP, Apache, VoIP, printserver osv.
Avatar billede noob2003 Nybegynder
30. oktober 2007 - 10:59 #1
et eller andet windows system

installere http://www.apachefriends.org/en/index.html
så har du webserver med php/mysql/perl, samt ftpserver.

printserver: der deler du bare printer til netværket.
Avatar billede jck_true Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:07 #2
Vil gerne have linux. Har en manuel WAMP Installation på min produktion computer. Vil gerne have en ny server jeg kan dele og benytte til udviklingsarbjedet. FreeNAS har nogle af de funktioner jeg ønsker. Men FreeNAS mangler muligheden for at installere udvidelser.
Og jeg har ikke tid/lyst til at installere en Debian server helt fra bunden. Så hvis nogen har lavet det i forvejen vil det jo være lettere
Avatar billede jck_true Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:26 #3
Glemmte at sige at jeg gerne vil have SVN support
Avatar billede noob2003 Nybegynder
30. oktober 2007 - 11:41 #4
hvad med Redhat, den er gratis ?
Avatar billede jck_true Nybegynder
30. oktober 2007 - 12:00 #5
Med RedHat mener du vel Fedora? RedHat leverer en lang række Linux baserede systemer. Men Fedora er den eneste som er gratis.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
30. oktober 2007 - 15:58 #6
Avatar billede bauerdata Nybegynder
31. oktober 2007 - 14:19 #7
ubuntu kan stærkt anbefales
og så kan du lægge plone på.
http://www.databassen.dk:8090/bauerdata/ploneglossary.2006-09-25.5695553086/plone_intro
Avatar billede jck_true Nybegynder
01. november 2007 - 12:11 #8
Tror også jeg prøver ubuntu. Virker til at have mange af de funktioner jeg ønsker.
Clarkconnect så også interessant ud. Det er bare ikke gratis.
Smid et svar bauerdata
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
01. november 2007 - 12:32 #9
Du kan få clarkconnect i en "Community Edition" der er gratis.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
01. november 2007 - 18:56 #10
>>jck_true: SME server vil klart være det bedste valg da den er utrolig nem at sætte op, den har alle de gængse funktioner du skal bruge :)