Avatar billede madsmm Nybegynder
30. oktober 2007 - 12:29 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problem med background color på option i select

Hej,

Jeg har en select:
<select name="minselect">
<option value='1'>a</option>
<option style="background-Color:#FF0000;" value='1'>b</option>
<option value='1'>c</option>
</select>

hvis jeg "folder den ud" så er option b rød, hvis jeg vælger b, så vises den ikke længere som rød. det vil sige at det gør den i IE men ikke i firefox.

Er der nogen af jer kloge hoveder, der kan give mig en smart løsning på dette?
Avatar billede w13 Novice
30. oktober 2007 - 12:37 #1
Nej, det er da klart. =) Når du vælger B, bli'r den markeret, og når en option er markeret, farves den blå. Når du klikker på en anden, bliver den jo rød igen. Det kan du ikke forhindre.

Det skyldes, at det er sådan, browseren er bygget.
Avatar billede madsmm Nybegynder
30. oktober 2007 - 12:41 #2
nej, jeg tror du misforstår, jeg er godt klar over så længe min select har focus vil den have en standard focus farve, men når jeg så tabber væk fra den select, så vil jeg gerne havde at den fortsat har den røde baggrund, så man kan se at man har valgt en ulovlig option. Er det ikke muligt?
Avatar billede di8leva Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:28 #3
Pröv det her:  Det eneste problemet er et du er nödt til at sätte background-color på ALLE options fordi den farve der er valgt på select er default valgt på alle options der ikke har sin egen farve:

<html>
<select name="minselect" onchange="this.style.backgroundColor = this.options[this.selectedIndex].style.backgroundColor;">
<option style="background-Color:#FFFFFF;" value='1'>a</option>
<option style="background-Color:#FF0000;" value='1'>b</option>
<option style="background-Color:#FFFFFF;" value='1'>c</option>
</select>

</html>
Avatar billede madsmm Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:42 #4
tak, det er en glimrende løsning..

smid et svar, hvis du vil have del i de fantastiske points jeg har udlovet :)
Avatar billede di8leva Nybegynder
30. oktober 2007 - 13:44 #5
glad I could help :)