Avatar billede net-meister Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Active directory look-a-like alternativ

Hej Eksperter.

her på min arbejdsplads har vi lige fået en ny sysadm. En ganske flink og kompetent fyr, men han er windows fan boy.

Nu er en af vores servere der fungerer som DC gået ned og skal udskiftes. Den kørte før en ældre version af SME linux, og det ville jeg sådan set gerne fortsætte med (En nyere version af SME eller anden linux selvfølgelig)

Problemet er at han er vild med win2k3 og AD, og det er jeg ikke.

Han er med på at fortsætte med Linux hvis han kan få et bruger management system der ligner bare ligner ADen lidt.

Hvad er et godt alternativ? Fedora DS?
Avatar billede net-meister Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:08 #1
Hvis i svarer "ja, fedora DS" kommer i til at smide nogle links til opsætning af fedora DS, hvis i skal have point, har prøvet det før, uden det gik så godt (Men det kunne skyldes at jeg prøvede at sætte det op på en Fedora 7 boks, hvor DS'en var lavet til Fedora 6)
Avatar billede webmasterdk Praktikant
31. oktober 2007 - 08:18 #2
Du kan prøve at kigge her, og så om det er noget du kan bruge. ;-)
http://epx.dk/howto/Samba-som-domain-controller.php
Avatar billede lap Nybegynder
31. oktober 2007 - 09:23 #3
hvis nogen svarer fedora er de ikke seriøse...

På en arbejdsplads forventes en vis grad af stabilitet - herunder lang levetid af en distribution. Hvis jeg skal anbefale en redhat, så skal det være enten sme eller centos (Redhat enterprise edition).

Du efterlyser formentlig en grænseflade som AD - ikke et ldap directory som AD - det kender jeg ikke, men det findes jo nok.
Avatar billede net-meister Nybegynder
27. januar 2008 - 15:22 #4
Det blev SME 7.2 med phpldapadmin