Avatar billede henrik_40 Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:09 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Erstatte 0 med ingenting

Hejsa
Hvordan får jeg erstattet en 0-værdi med en tom værdi?

Nedenstående fylder en grid ud med
vendor        account
bla bla        243
la la          0
...            ..
osv.

Nullerne ønskes ersattet med ingenting i gridviewet. Jeg har forsøgt mig med dataView.Rowfilter += "IIF(AccountID>0, AccountID, "")";

Men uden held.
Hvad gør jeg?

Nedenstående er min fillgridview-funktion:

        private void FillDataGridVendors(string filter, string sort, string sortexpression, string sorttype)
        {
            // get data
            Logic.Vendors vendors = new ServicePartner.Logic.Vendors();
            DataSet dataSet = vendors.GetVendors();
            vendors = null;

            // get dataview
            DataView dataView = dataSet.Tables[0].DefaultView;

            dataView.RowFilter = "vendorname like '%" + filter + "%'";
            if (DropDownListVisibility.SelectedValue != "2") // All
            {
                dataView.RowFilter += " AND visible = " + DropDownListVisibility.SelectedValue;
            }

            switch (sortexpression)
            {
                case "VendorName":
                    dataView.Sort = "VendorName " + sorttype;
                    break;
                case "AccountID":
                    dataView.Sort = "AccountID " + sorttype;
                    break;
                default:
                    break;
            }

            // bind dataview to datagrid
            GridVendors.DataSource = dataView;
            GridVendors.DataBind();

            // update label with result status
            FillResultStatus(dataView.Count);

            // clean up
            dataView = null;
        } // end void FillDataGridVendors(string, string, string, string)

Hilsen
Henrik
Avatar billede oskar Nybegynder
31. oktober 2007 - 20:17 #1
Har du prøvet: dataView.Rowfilter += "IIF(AccountID>0, AccountID, Null)";
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
01. november 2007 - 01:07 #2
JA, har prøvet flere varianter. Dit forslag gav nednenstående fejlmedd.
Syntaksfejl: Der mangler en operand efter operatoren 'IIf'.
Avatar billede henrik_40 Nybegynder
01. november 2007 - 11:17 #3
Hejsa. Fandt løsningen :-)
Ved bindingen til datagrid:
        protected void GridVendors_RowDataBound1(object sender, GridViewRowEventArgs e)
        {
            if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
            {
                DataRowView dataRowView = (DataRowView)e.Row.DataItem;
                int vendorID = Convert.ToInt32(dataRowView["VendorID"]);

                if (e.Row.Cells[1].Text == "0")
                    e.Row.Cells[1].Text = string.Empty;

}

Så jeg lukker, men tak for dit forslag ;-)

/henrik