Avatar billede nlr2000 Nybegynder
31. oktober 2007 - 15:27 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cleare variable

Jeg har en masse public variables, som jeg gerne vil cleare, så de ikke længere indeholder værdier. (via en makro som kan kaldes)

Variablene er både tal, tekster, og matricer med diverse indhold..

Venligst svar på en af følgende spørgsmål, helst nummer 1..

1) Kan man resette/cleare alle public variables med en sætning?
2) Kan man resette/cleare alle public variables en efter en, således at man får en lang makro?

Jeg har selv tænkt over at skrive eksempelvis redim xxx(0,0), men synes ikke det virker smart og det tager lang tid at lave!!
01. november 2007 - 12:22 #1
1) Nej/ eller det tror jeg ikke (dvs. jeg har aldrig mødt den funktionalitet i de mere end 10 år jeg har leget med excel og word uvikling)
2) Ja, opret en Public Sub VariableClean() evt. i et nyt modul
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
02. november 2007 - 14:21 #2
jaja! Jeg har lavet en ny sub, men hvordan er kommandoen for at cleare de forskellige va´riable?
Avatar billede nlr2000 Nybegynder
03. december 2010 - 14:53 #3
point hjemtages