Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. november 2007 - 13:40 Der er 22 kommentarer

Opsætning af lukket trådløst lan

Hej

Jeg har søgt igennem, men sys ikke jeg kan finde noget relevant.

Jeg skal have oprettet et trådløst netværk med internetadgang. Det skal dog laves sådan at alle brugere kan tilslutte netværket, men at internettet først blir aktiveret når man har logget ind på en startside?

Jeg skal også have opsat en slags filter der fanger "forbudte" sider.

Hvordan klares dette? Jeg går ud fra at jeg skal have sat en server til, der udfører ovenstående opgaver?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. november 2007 - 13:47 #1
Du kan højstsandsynligt sætte filtre op i din router. Det der med at laver internet adgang via en logon side kender jeg ikke til. Men hvorfor sætter på ikke bare en key på dit wlan, og så er det kun folkj med adgang til dit wlan der kan komme på via din router.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. november 2007 - 13:50 #2
Ja, ser du, jeg har fået besked fra højere magter om at oprette et "p-filter", men har ingen ide om hvordan det kan laves?

Man kunne alt. godt gøre som du foreslår (hvilket jeg også havde tænkt mig), men hvis det andet kan lade sig gøre, er jeg mere interesseret i det :-)
Avatar billede leif Seniormester
02. november 2007 - 13:51 #3
Der findes forskellige hotspot systemmer til det formål du ønsker.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. november 2007 - 13:57 #4
Kan du uddybe Leif?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. november 2007 - 14:06 #5
Avatar billede leif Seniormester
02. november 2007 - 14:19 #6
fx: http://www.scanaccess.dk/dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=82&category_id=7f2a84e8e2dc22193951ea2edd8895a0&option=com_phpshop&Itemid=1

Linksys har også haft et hotspot system (Kan dog ikke lige finde det, men vi har det kørende på en lokation)
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. november 2007 - 14:25 #7
Hehe super sjovt. Der er lige en der er kommet fra mit arbejde og spurgt på muligheden for at lave hotspot i nogle cafeer vi driver :)

Jeg har læst lidt på det, og tror jeg har fundet den løsning jeg vil prøve: http://www.nettips.dk/Default.asp/KatId=131/SubId=131/id=2705/text=Linksys,+ny+firmware,+ny+router
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. november 2007 - 14:34 #8
Hmm, vil det sige at man kan oprette et brugerlogin eller hvordan?
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
02. november 2007 - 16:48 #9
Ja...det lader til man kan lave det som et hotspot...styret via routeren.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
11. november 2007 - 10:49 #10
scubaken66: Har du prøvet den firmware af og virker det efter hensigten?

Nogen der så har en ide om hvordan man får oprettet et porno-filter?
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 11:05 #11
Der er fx. Netop Netfilter en mulighed
Avatar billede cyberkox Nybegynder
11. november 2007 - 11:21 #12
Netfilter? Jeg søger en løsning, hvor der ikke skal installeres programmer på hver enkelt computere, da det er private bærbare der skal kobles på nettet?
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 12:30 #13
Jeg snakkede med dem på et tidspunkt om en løsning med Netfilter som ikke skulle installeres lokalt eller konfigureres lokalt på maskinerne
Avatar billede cyberkox Nybegynder
11. november 2007 - 12:33 #14
Jeg tror stadig ikke helt jeg er med, desværre. Du siger du snakkede med "dem"? Fandt du frem til en løsning?
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 12:59 #15
Det var en teoretisk snak jeg havde med dem, da jeg måske havde behov for det samme som du spørger om, så jeg har aldrig testet det i reallife, men som jeg husker det havde de et løsningsforslag
Avatar billede cyberkox Nybegynder
11. november 2007 - 13:19 #16
Hehe, altså, hvem er "dem" ?

Og hvor kan jeg finde løsningsforslaget?
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 13:37 #17
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 13:42 #18
Som jeg skrev så var det en snak jeg havde med dem(Også kaldet Danware ved en hurtig søgning på Google) så jeg ved ikke om de har noget på skrift og om der er en funktionsdygig løsningsforslag, da jeg aldrig har prøvet det i virkeligheden.
Avatar billede leif Seniormester
11. november 2007 - 13:43 #19
Om der findes andre produkter som kan hjælpe dig har jeg ingen idé om, men du kan jo prøve at tage kontakt til Danware og tage en snak med dem.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
13. november 2007 - 15:03 #20
Nej jeg fik ikke testet om det virker, da vi har valgt at se om TDC ville lave et hotspot hos os.
Avatar billede scubaken66 Nybegynder
16. januar 2008 - 10:11 #21
respons
Avatar billede cyberkox Nybegynder
17. januar 2008 - 15:35 #22
Ja, det ville vaere en go ide og give lidt respons. Undskyld. Projektet blev vist droppet i foerste gang, men jeg regner med at det kommer op at staa senere i aar. Haaber det er i orden, og tak for deltagelse. Ska jeg lukke nu her, eller ska jeg vente til jeg vender tilbage efter sommerferien (maaske foer)?