Avatar billede gitrian Nybegynder
02. november 2007 - 13:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Googlemap - Problem ved indlæsning af xml-fil med danske karakter

Jeg har prøvet følgende eksempel: http://econym.googlepages.com/basic3.htm

Men hvis jeg ændrer noget af indholdet i xml-filen til at indholde æøå, virker det ikke længere.

Nogen der har en løsning ?
Avatar billede olebole Juniormester
02. november 2007 - 14:26 #1
<ole>

Du skal sørge for at lægge dig fast på ét tegnsæt - og her er utf-8 absolut at anbefale.

Dernæst skal du sørge for at:

1) din server sender dokumenterne med utf-8
2) at en evt. database bruger utf-8 (tjek også tabellernes kollationer)
3) at du gemmer dine dokumenter som Unicode
4) at du bruger en content-type meta med utf-8

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
03. november 2007 - 14:30 #2
Måske kan du bruge oktal- eller unicode-værdier i dine tekster ...
Avatar billede olebole Juniormester
06. november 2007 - 14:53 #3
<ole>

roenving >> De oversættes også forkert, hvis der ikke i alle led anvendes det samme tegnsæt  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede gitrian Nybegynder
09. november 2007 - 10:41 #4
Det virker hvis man gemmer det i utf-8, så lægger du lige et svar olebole.
Avatar billede gitrian Nybegynder
06. februar 2009 - 09:48 #5
Lukker lige selv dette spm. da olebole ikke har svaret. Hvis han på et tidspunkt vender tilbage, vil han selvfølgelig få hans point.