Avatar billede janto Juniormester
03. november 2007 - 13:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbning af pdf

Jeg har et link til en pdf liggende i MySql.

Den bliver kun vist som sti og ikke åbnet?

Er der nogen der kan hjælpe en ny i db.  ;-)

Mvh
Jan
Avatar billede a1a1 Novice
03. november 2007 - 15:40 #1
du sætter vel bare linket ind i en <a href>?
(går udfra at dit link er som f.eks. http://exp.dk/fil.pdf)

<a href="<sti til fil>">VIS FIL</a>
Avatar billede janto Juniormester
03. november 2007 - 16:29 #2
Denne er sat ind i MySql, og vises på en ny side link.php. Dog kun som tekst!

<a href="../../img/katalog/fil.pdf" target="_blank"></a>
Avatar billede morpheus Nybegynder
03. november 2007 - 17:03 #3
Vis lige lidt mere kode
Avatar billede janto Juniormester
03. november 2007 - 17:12 #4
Denne er på forsiden:

<table border="1" align="center">

              <?php do { ?>
                <tr>
                  <td><a href="link.php?recordID=<?php echo $row_forsidetilbudre1['tur']; ?>"><?php echo $row_forsidetilbudre1['tur']; ?></a></td>

                  <td><?php echo $row_forsidetilbudre1['varighed']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_forsidetilbudre1['fra']; ?>&nbsp; </td>
                  <td><?php echo $row_forsidetilbudre1['pris']; ?>&nbsp; </td>
                </tr>
                <?php } while ($row_forsidetilbudre1 = mysql_fetch_assoc($forsidetilbudre1)); ?>
            </table>

Denne er siden det skal vises på:

<?php require_once('Connections/tabl.php'); ?><?php
if (!function_exists("GetSQLValueString")) {
function GetSQLValueString($theValue, $theType, $theDefinedValue = "", $theNotDefinedValue = "")
{
  $theValue = get_magic_quotes_gpc() ? stripslashes($theValue) : $theValue;

  $theValue = function_exists("mysql_real_escape_string") ? mysql_real_escape_string($theValue) : mysql_escape_string($theValue);

  switch ($theType) {
    case "text":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "long":
    case "int":
      $theValue = ($theValue != "") ? intval($theValue) : "NULL";
      break;
    case "double":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . doubleval($theValue) . "'" : "NULL";
      break;
    case "date":
      $theValue = ($theValue != "") ? "'" . $theValue . "'" : "NULL";
      break;
    case "defined":
      $theValue = ($theValue != "") ? $theDefinedValue : $theNotDefinedValue;
      break;
  }
  return $theValue;
}

$maxRows_DetailRS1 = 10;
$pageNum_DetailRS1 = 0;
if (isset($_GET['pageNum_DetailRS1'])) {
  $pageNum_DetailRS1 = $_GET['pageNum_DetailRS1'];
}
$startRow_DetailRS1 = $pageNum_DetailRS1 * $maxRows_DetailRS1;

$colname_DetailRS1 = "-1";
if (isset($_GET['recordID'])) {
  $colname_DetailRS1 = $_GET['recordID'];
}
mysql_select_db($database_tabl, $tabl);
$query_DetailRS1 = sprintf("SELECT tur, linktil, varighed, afrejse, fra, pris FROM tilbudforside  WHERE tur = %s", GetSQLValueString($colname_DetailRS1, "text"));
$query_limit_DetailRS1 = sprintf("%s LIMIT %d, %d", $query_DetailRS1, $startRow_DetailRS1, $maxRows_DetailRS1);
$DetailRS1 = mysql_query($query_limit_DetailRS1, $tabl) or die(mysql_error());
$row_DetailRS1 = mysql_fetch_assoc($DetailRS1);

if (isset($_GET['totalRows_DetailRS1'])) {
  $totalRows_DetailRS1 = $_GET['totalRows_DetailRS1'];
} else {
  $all_DetailRS1 = mysql_query($query_DetailRS1);
  $totalRows_DetailRS1 = mysql_num_rows($all_DetailRS1);
}
$totalPages_DetailRS1 = ceil($totalRows_DetailRS1/$maxRows_DetailRS1)-1;
?><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
</head>

<body>
<table border="1" align="center">
  <tr>

    <td><?php echo $row_DetailRS1['linktil']; ?> </td>
  </tr>
</table>

</body>
</html><?php
mysql_free_result($DetailRS1);
?>

Mvh
Jan
Avatar billede janto Juniormester
09. november 2007 - 15:56 #5
Så fandt jeg da ud af det ;-)

PHP er en svær en.

Mvh
Jan