Avatar billede chris Nybegynder
04. november 2007 - 23:17 Der er 2 kommentarer

Merge to tabeller ned i en

Hejsa

Jeg har "tabel1" fra DB1 og "tabel1" fra DB2.

Tabel 1 - DB1:
id
navn
efternavn
mellemnavn
alder
email
vejnavn
http

Tabel - DB2 :
id
navn
efternavn
email
bynavn
http

Det jeg ønsker er at samle de 2 tabeller fra DB1 og DB2. Og som i kan se er der forskellige fields i de tabeller.

Findes det er værktøj som kan merge de 2 tabeller, så det hele lander i DB1 i "tabel1" ? Så man både tager tabel defination og indhold fra de 2 databaser ?

Håber i forstår spg
Avatar billede Slettet bruger
05. november 2007 - 10:36 #1
Brug en UNION select med alle felter fra tabel 1 og så laver du tomme felter i forespørgselsdelen for tabel - db2. Det kunne måske gøres a'la mellemnavn: "" du skal altså have lavet 2 forespørgsler med de samme feltnavne og så er fremgangsmåden lav en sql: Forespørgsel1 UNION Forespørgsel2
Avatar billede terry Ekspert
05. november 2007 - 16:19 #2
why cant you just make an append query where you take the records in DB2 and copy them into DB1 placing each field where you want?