Avatar billede Swift Praktikant
05. november 2007 - 09:12 Der er 1 løsning

Ticker - Javascript scroll, reposition eller flash ?

Hejsa

Jeg vil gerne høre om folks erfaring med 'tickers' !!

Jeg har selv lavet nogle stykker der scroller horisontalt og vertikalt - fx med en laaaang tekst som så repeater når den er færdig.

Jeg har oftest brugt javascript til at scrolle en html side i en frame. Men for at det skal være flydende skal man nøjes med 1px ad gangen og så gøre det rigtig tit...og så synes jeg at det trække rigtig mange resourcer. Hvis jeg har en flash som i perioder trækker mange resourcer - så går hastigheden ned på min ticker.

Så hvad er JERES erfaring med hvad der kører bedst/hurtigst og trækker færrest resourcer?

- Flash ?
- Javascript scroll ?
- Javascript div re-position ?
Avatar billede Swift Praktikant
26. februar 2009 - 22:22 #1
Lukker og slukker.