Avatar billede narrr Nybegynder
05. november 2007 - 18:33 Der er 8 kommentarer

Konvertere MPEG-2

Hej. Jeg har rippet en gammel VHS-film, som jeg nu vil brænde over på en DVD. Problemet er blot, at filen fylder 200MB mere end der kan være på en DVD. Så tænker jeg at man vel bare kan forringe lydkvaliteten en lille smule, og finde de 200MB på den måde. Spørgsmålet er så, hvilket program kan jeg bruge til dette? Filen er i MPEG-2 format.
Avatar billede kenp Novice
05. november 2007 - 20:19 #1
Mener at faktisk nero kan konverter den og formiske den i størrelsen så den kan være på en dvdskrive.
Avatar billede trav4u2 Novice
05. november 2007 - 23:06 #2
DVD-afspillere opererer med en grænse på 2 Gb i filstørrelse så hvis du vil bruge mpeg2, er du er nødt til at klippe den over i 3 og ellers konvertere videoen til et andet format.

Hvis målet er DVD-afspillere vil jeg foreslå det gratis program Sothink Movie DVD Maker, selvom jeg ikke helt er sikker på hvor meget den kan nedbringe størrelsen.
http://www.sothinkmedia.com/movie-dvd-maker/

Ulead Movifactory kan til gengæld. Du kan hente en 30-dages prøveversion her
http://www.ulead.com/dmf/trial.htm

Eller du kunne prøve Apollo DVD Creator som er dagens tilbud på Giveaway of the Day
http://www.giveawayoftheday.com/apollo-dvd-creator/
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2007 - 08:20 #3
Der er nok noget jeg har misforstået,med hensyn til dine 200MB men på mine DVD skiver kan der være 4,7 GB og der går 1024 MB til 1 GB så du burde ikke have problemer med at brænde en fil på 200MB.
Avatar billede comeasyouare Nybegynder
06. november 2007 - 09:12 #4
silibidor >> Han skriver at der er 200 MB mere END der kan være på en DVD skive :o)
Avatar billede Jensen DK Novice
06. november 2007 - 16:07 #5
ok sådan forstod jeg det bare ikke sorry.
Avatar billede fuglen1 Novice
10. november 2007 - 14:01 #6
narrr: har du prøvet at klippe alt overskydende fra?
ellers kan du bare lave dvden og ligge den på harddisken

Derefter kan dvdshrink eller andre programmer transcode det så det kan være på en alm dvdskive eller brug en dual layer skive.
Avatar billede narrr Nybegynder
10. november 2007 - 16:09 #7
Hey. Tak for de forskellige råd og forslag. Jeg har haft lidt travlt, men jeg kigger på det i næste uge.
Avatar billede Jensen DK Novice
11. november 2007 - 06:21 #8
Kan man ikke bare komprimere filen?