Avatar billede annedonnerman Nybegynder
08. november 2007 - 12:10 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Evt. slette Norton

Hej
Jeg håber, at der er en, der kan hjælpe. Min datter har købt en bærbar for lidt over 90 dage siden. Den anvender Windows Vista som styresystem. Der var 90 dages gratis Norton med. De 90 dage er udløbet nu, så hun ville gerne have Avast downloadet. Hun ville så gerne have Norton slettet, da hun ved, at det ikke er godt med to antivirusprogrammer installeret. Hun har prøvet at gå ind i kontrolpanel og så ind i tilføj/fjern programmer, men så får hun at vide, at det er Symantec. Det er så vidt jeg har kunnet finde ud af også dem, der har Norton. Jeg kan bare ikke forstå, at hun får at vide, at der er to? Kan hun mon med sindsro slette Norton (Symantec) uden at skade sin computer?
Avatar billede tonygk Nybegynder
08. november 2007 - 12:49 #1
Der kan være optil 3 norton applikationer på maskinen, fx. live update, antivirus, security center m.m (dethar forskellige navne i forskellige versioner). du kan/skal fjerne/afinstallere alle sammen. men i det rigtgie rækkefølge. fx. 1- security center. 2- symantec antvirus og tilsidst live update.
Avatar billede area48 Nybegynder
08. november 2007 - 13:18 #2
Symantec har på deres egen hjemmeside forslag til hvorledes man kan fjerne deres system:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
08. november 2007 - 13:19 #3
Tak - jeg har ladet det gå videre. Hun skriver til mig, at hun også skal starte med at trykke F1, før den vil starte op, og at hver gang hun kommer ind, skal hun indstille dato og tid. Kan det mon have noget at gøre med Norton installationen. Hun har downloadet Avast. Kan det have noget at gøre med, at hun så har to antivirusprogrammer på computeren på samme tid?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
08. november 2007 - 13:21 #4
Ved du/I om det kan skade at have to antivirusprogrammer inde på samme tid? Jeg mener ikke, at det er godt, men er ikke sikker på, om jeg har ret.
Avatar billede area48 Nybegynder
08. november 2007 - 13:22 #5
Hvis du scroller lidt ned på siden kan du vælge hvilke version, det er man ønsker at fjerne. klik på denne og gå nederst til siden, hvor du kan hente "Download and run the Norton Removal Tool".

Dette burde (teoretisk) være i stand til at fjerne Norton
Avatar billede area48 Nybegynder
08. november 2007 - 13:24 #6
Du må ikke køre med to forskellige anti-virus programmer på samme tid. De vil højst sansynligt konflikte, hvilket vil fryse computeren
08. november 2007 - 15:54 #7
Generelt: Det er jo også lidt en 'svinestreg' af Symantec/Norton at få dette instaleret som standard på nykøbte PC'er. Og så forlange PENGE for at brugeren kan/må fortsætte med det efter de ~90 dage...

http://www.fromsej.dk/html/norton.html
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 10:03 #8
Hej
Jeg har ladet de gode råd gå videre til min datter, som har problemerne med sin computer. Hun kunne ikke selv finde ud af at få oprettet spørgsmålet.
Hun skriver:
"Hej mor!!
De hedder ikke det han skriver der!! De hedder: LiveUpdate 3.2 og live update Notice - og så står der Symantec Corporation i parantes bagefter begge dele!"
Er der nogen, der kan hjælpe med i hvilken rækkefølge, hun skal afinstallere dem?
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 10:07 #9
Symantec Corp. først og resten bagefter
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 11:21 #10
Hej
Jeg ved ikke, om vi har misforstået hinanden, men så vidt jeg har forstået, står der Symantec i parantes ved både LiveUpdate 3.2 og ved live update Notice - hvilken skal hun så afinstallere først - kan du/I hjælpe mig med at forklare hende det?
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 12:26 #11
Som jeg sagde før. Live Update er det sidste hun skal fjerne og det er lige meget at notice er først eller den anden.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 12:39 #12
Det vil sige, at hvis hun fjerner live update Notice først og så LiveUpdate 3.2 bagefter, så skulle alt være i orden?
Avatar billede tonygk Nybegynder
09. november 2007 - 12:56 #13
YES. Derefter skal hun genstarte maskinen. Og bagefter skal hun for en sikkerhedsskyld kigge efter om der er noget tilbage som minder om Symantec eller Norton.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 13:23 #14
Tak - jeg videregiver det til hende og håber, at det afhjælper alle hendes problemer eller i hvert fald nogle.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 14:12 #15
Min datter har lige skrevet, at hun har slettet, som tonygk foreslog, men norton er der endnu nede i proceslinien - sker der noget ved det?
"ja men jeg skulle genstarte den efter at have sletttet det andet norton sagde den men norton er der endnu nede i proceslinien"
Avatar billede vejmand Juniormester
09. november 2007 - 14:17 #16
Har hun brugt det værktøj der linkes til i 2. kommentar?
http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Ellers skal hun bruge det til at slette resten.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 14:19 #17
Min datter skriver, at den ligger i proceslinien med et rødt kryds over
"det har jeg gjort men den ligger så i proceslinien med et rødt kryds over"
Avatar billede area48 Nybegynder
09. november 2007 - 14:19 #18
Prøv http://service1.symantec.com/SUPPORT/tsgeninfo.nsf/docid/2005033108162039

Nederst på siden står der:

    * I have a Norton product that was purchased from my Internet Service Provider (ISP)
    * I have Norton 360
    * I have a Norton 2008 product
    * I have a Norton 2007 product
    * I have a Norton 2006 product
    * I have a Norton 2005 or 2004 product
    * I have a Norton 2003 product
    * I have Norton Ghost or Norton Save & Restore
    * I have pcAnywhere or WinFax

Der vælger du den version som er installeret på computeren, f.eks. "I have a Norton 2008 product" klikker der - kommer ind på en ny side, hvor du i bunden (step 3)har mulighed for at hente et stykke software. Hent dette software, kør programmet. Så skulle den fjerne eventuelle rester.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 14:21 #19
hej - jeg prøver at spørge hende - hun er lige på msn nu
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
09. november 2007 - 14:28 #20
hun skriver, at hun ikke ved, hvilken version hun har - ikke nemt - spørger om det mon kan være Norton 2007 - det er vel meget sandsynligt, da hun købt pc en i sommer 2007
Avatar billede area48 Nybegynder
09. november 2007 - 14:31 #21
Tror ikke at der er der store forskel da Symantes skriver:

"The Norton Removal Tool uninstalls all Norton 2008/2007/2006/2005/2004/2003 products and Norton 360 from your computer. If you use ACT! or WinFAX, back up those databases before you proceed."

Så hvis hun mener at den er fra 2007 så download endelig den version.
Avatar billede area48 Nybegynder
09. november 2007 - 14:34 #22
Jeg købte for godt et år siden en Dell computer, hvor der også var lagt en 90 dages prøveversion af Norton på maskinen. Synes langt bedre om Avast og var møgirriteret over alle de "prøve-programmer" med begrænset levetid, der åbenbart skal følge med på en sprit ny computer. Ovenstående lille program klarede dog at fjerne Norton for mit vedkommende
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
12. november 2007 - 14:08 #23
okay - jeg har ladet det gå videre til min datter - hun er ved at skrive bachelor for tiden, så hun kigger, så snart hun får et ledigt øjeblik.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
31. januar 2008 - 15:32 #24
tonygk har hjulpet meget - area48 også - hvad med at dele med 15 points til hver - er det tilfredsstillende.
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
31. januar 2008 - 15:37 #25
area48 - 15 points - og tonygk 15 points - kan ikke få det til at virke - undskyld
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
31. januar 2008 - 15:38 #26
Kan nogen hjælpe mig med, hvorfor de to svar bliver afvist???
Avatar billede area48 Nybegynder
04. februar 2008 - 00:40 #27
Du skal lægge svaret og undgå selv at svare på dette... så skulle det kunne lade sig gøre.
Avatar billede area48 Nybegynder
04. februar 2008 - 00:42 #28
og dog... kan se at i det første svar på sit spørgsmål af "tonygk" er der accepteret svar, så mon ikke points er gået til tonygk ?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
04. februar 2008 - 10:40 #29
area48 - så må jeg være kommet til at gøre det forkert - det må du undskylde - det kan jeg vel ikke ændre?
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
04. februar 2008 - 10:43 #30
tonygk - jeg må være kommet til at gøre et eller andet forkert - kan og vil du hjælpe, så area48 får de 15 points? - jeg er meget ked af min brøler.
Avatar billede area48 Nybegynder
04. februar 2008 - 11:47 #31
Det er helt ok med mig... Jeg samler ikke på point, så lad os betragte spørgsmålet som overstået! Du behøver ikke for mit vedkommende gøre mere ved de point :-)
PS: endte du med at få fjernet Norton?
Avatar billede tonygk Nybegynder
04. februar 2008 - 12:30 #32
Skal jeg lægge 15 point ud til dig area48?
Avatar billede area48 Nybegynder
04. februar 2008 - 13:14 #33
Nej tak,- det er helt ok med mig at der ikke sker yderligere... Jeg samler ikke på point! :-)
Avatar billede annedonnerman Nybegynder
04. februar 2008 - 13:54 #34
tonygk - det er åbenbart i orden med area48 - ville bare ikke snyde nogen - ja Norton blev fjernet - men ind imellem er der problemer ved opstart - jeg spurgte på min datters vegne - hun har Windows Vista på en bærbar - jeg har ikke selv prøvet Vista