Avatar billede heavybreezer Nybegynder
13. november 2007 - 17:30 Der er 9 kommentarer

Windows defender er deaktiveret !

Hej alle eksperter !

Jeg købte for 1 måned siden en ny statinær med Vista Home Premium. Jeg bruger Windows Defender til bekæmpelse af spyware og Avast! til antivirus. Men: Hver gang min pc starter, får jeg en meddelelse om at Defender ikke er slået til. Hvis jeg forsøger, via sikkerhedscenteret at slå den til, forsøger vista bare at hente opdateringer til defender, for så at fortælle at der ikke findes nogle nye, og med det resultat at Defender stadig er slået fra !
Ligeledes kan Vista ikke genkende mit virusprogram.

Er ret sikker på at jeg har fået noget snavs ind, er der nogen som kan og vil hjælpe mig ?
13. november 2007 - 20:34 #1
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
13. november 2007 - 23:26 #2
Okay :) Har kørt en scan med hijackthis nu. Fik en fejl først om, at programmet ikke kunne tilgå en host del, og hvis jeg ville ændre noget der, skulle jeg gøre det manuelt.

Jeg ved ikke hvor meget jeg skal poste, men poster det hele nu :)

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 23:24:27, on 13-11-2007
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16546)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Strokeit\strokeit.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Windows\helppane.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Program Files\Steam\Steam.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Users\Tommy Arildslund\Desktop\hijackthis_new\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/sp/*http://uk.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.daemonsearch.com/dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/su/*http://uk.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [?????????] ??????????????e
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [StrokeIt] C:\Program Files\Strokeit\strokeit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'Default user')
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Empowering Technology Launcher.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O13 - Gopher Prefix:
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: eRecovery Service (eRecoveryService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRecoveryService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - D:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
15. november 2007 - 07:37 #3
Du har også en par 'sjove' elementer + lidt oprydning *S* ->

Kør en scanning med Hijackthis,
Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked.

Det er disse, som skal fixes:

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/sp/*http://uk.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.daemonsearch.com/dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchURL,(Default) = http://uk.rd.yahoo.com/customize/ycomp/defaults/su/*http://uk.yahoo.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
O1 - Hosts: ::1 localhost

O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [?????????] ??????????????e

Genstart, kør en ny scanning med hijackthis, og kopier en frisk log herind til tjek.

------------------------------------------------------------------------
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
15. november 2007 - 10:22 #4
Jeg gjorde som du sagde. Og har igen kørt en scan og her er hvad jeg fik:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 10:19:27, on 15-11-2007
Platform: Windows Vista  (WinNT 6.00.1904)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16546)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Windows\system32\Dwm.exe
C:\Windows\Explorer.EXE
C:\Windows\system32\taskeng.exe
C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Windows\RtHDVCpl.exe
C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashDisp.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Windows\ehome\ehtray.exe
C:\Program Files\Strokeit\strokeit.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\Windows\ehome\ehmsas.exe
C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\ERAGENT.EXE
C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe
C:\Users\Tommy Arildslund\Desktop\hijackthis_new\HiJackThis.exe

R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://da.intl.acer.yahoo.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
O1 - Hosts: ::1 localhost
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide
O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] RtHDVCpl.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WarReg_PopUp] C:\Acer\WR_PopUp\WarReg_PopUp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [?????????] ??????????????e
O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe
O4 - HKCU\..\Run: [StrokeIt] C:\Program Files\Strokeit\strokeit.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [Nokia.PCSync] C:\Programmer\Nokia\Nokia PC Suite 6\PcSync2.exe /NoDialog (User 'Default user')
O4 - Startup: Adobe Gamma.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Empowering Technology Launcher.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search & Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - D:\PROGRA~2\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O13 - Gopher Prefix:
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple, Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati External Event Utility - ATI Technologies Inc. - C:\Windows\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Program Files\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Symantec Lic NetConnect service (CLTNetCnService) - Unknown owner - c:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSvcHst.exe (file missing)
O23 - Service: eRecovery Service (eRecoveryService) - Acer Inc. - C:\Acer\Empowering Technology\eRecovery\eRecoveryService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company - C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: Cyberlink RichVideo Service(CRVS) (RichVideo) - Unknown owner - C:\Program Files\CyberLink\Shared Files\RichVideo.exe
O23 - Service: SBSD Security Center Service (SBSDWSCService) - Safer Networking Ltd. - D:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDWinSec.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Steam Client Service - Valve Corporation - C:\Program Files\Common Files\Steam\SteamService.exe
15. november 2007 - 10:50 #5
Hmmm...

Jeg synes at disse 'hænger' endnu ? ->

O2 - BHO: (no name) - {83A2F9B1-01A2-4AA5-87D1-45B6B8505E96} - (no file)
O4 - HKCU\..\Run: [?????????] ??????????????e

Fik du 'fixet' dem ?

Eller skal der bare andre værktøjer til ?
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
15. november 2007 - 14:29 #6
Kørte den igen, og så var de der igen ! Hmm..
hver gang jeg fixer dem og genstarter, så er de der igen..
17. november 2007 - 00:27 #7
Sorry - 'glemte' denne - - - -

Download http://siri.urz.free.fr/Fix/SmitfraudFix.exe (by S!Ri)
Til roden af C:\

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Dobbeltklik på C:\Smitfraud.exe. Vælg punkt [2]. Lad programmet gennemføre en rensning. Det vil også checke om systemfilen wininet.dll er inficeret. Hvis den er det, vil du blive bedt om tilladelse til at erstatte den med en anden. Her skal du vælge "Yes", ved at taste "y".

Programmet bliver muligvis nødt til at genstarte undervejs. Herefter vil der dukke en liste med resultaterne af rensningen op . Kopiér denne liste ind i tråden.

Genstart og læg en frisk Hijackthislog herind, loggen fra SmitfraudFix (C:\rapport.txt) og fortæl hvordan computeren kører.

NB: Filen "process.exe" som ligger i dette værktøj bliver af visse antivirus-programmer identificeret som "RiskTool". Det har dog ikke noget på sig!
Avatar billede heavybreezer Nybegynder
17. november 2007 - 11:36 #8
Så gjorde jeg som du sagde, og fik denne log:

SmitFraudFix v2.253

Scan done at 11:28:11,73, 17-11-2007
Run from C:\SmitfraudFix
OS: Microsoft Windows [version 6.0.6000] - Windows_NT
The filesystem type is NTFS
Fix run in safe mode

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler Before SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Killing process

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» hosts

127.0.0.1      localhost
::1            localhost

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winsock2 Fix

S!Ri's WS2Fix: LSP not Found.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Generic Renos Fix

GenericRenosFix by S!Ri

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting infected files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» DNS

HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{02817C50-05E7-44B3-86AA-21E024090C5C}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{08CC07F5-24CD-479F-91A7-0CD9FA5EA347}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{23AB3F21-8491-4AC0-92AE-F1A3A06A679C}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{24F5F498-1D4C-4709-B978-85B6BE03C537}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{3683241A-AB3A-4F1F-BA95-DA13B2BA32B8}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{5811DCB4-73EE-4181-B4EF-C4F5B832DB61}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\..\{B7582807-F9DF-4F51-A8AD-23D9FBA4F592}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{02817C50-05E7-44B3-86AA-21E024090C5C}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{08CC07F5-24CD-479F-91A7-0CD9FA5EA347}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{23AB3F21-8491-4AC0-92AE-F1A3A06A679C}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{24F5F498-1D4C-4709-B978-85B6BE03C537}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{3683241A-AB3A-4F1F-BA95-DA13B2BA32B8}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{5811DCB4-73EE-4181-B4EF-C4F5B832DB61}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\..\{B7582807-F9DF-4F51-A8AD-23D9FBA4F592}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{02817C50-05E7-44B3-86AA-21E024090C5C}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{08CC07F5-24CD-479F-91A7-0CD9FA5EA347}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{23AB3F21-8491-4AC0-92AE-F1A3A06A679C}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{24F5F498-1D4C-4709-B978-85B6BE03C537}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{3683241A-AB3A-4F1F-BA95-DA13B2BA32B8}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{5811DCB4-73EE-4181-B4EF-C4F5B832DB61}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\..\{B7582807-F9DF-4F51-A8AD-23D9FBA4F592}: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CCS\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS1\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10
HKLM\SYSTEM\CS2\Services\Tcpip\Parameters: DhcpNameServer=89.150.129.4 89.150.129.10

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Deleting Temp Files

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Winlogon.System
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» Registry Cleaning

Registry Cleaning done.

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» SharedTaskScheduler After SmitFraudFix
!!!Attention, following keys are not inevitably infected!!!

SrchSTS.exe by S!Ri
Search SharedTaskScheduler's .dll

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»» End

Jeg har genstartet og har stadig det samme problem med at aktivere windows defender. Hvis jeg manuelt via kontrolpanelet åbner defenderen, står den som aktiveret. Det er bare sikkerhedscenteret som ikke kan genkende det åbenbart. Så den står som deaktiveret i sikkerhedscenteret, det samme gør mit antivirus.
18. november 2007 - 13:17 #9
(Jeg var lige i tvivl om hvorvidt denne ComboFix vil virke under Vista; har dog lige opdateret mig selv i den retning *S*)

-- Hent Combofix fra et af disse links, og gem den på dit skrivebord:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/combofix.exe
http://www.techsupportforum.com/sectools/sUBs/ComboFix.exe

-- Kør så combofix.exe, som du hentede tidligere, og følg anvisningerne.
Du bør ikke klikke på vinduet imens værktøjet kører, idet det kan få din computer til at fryse.
Når combofix er færdig, og efter det har genstartet, skulle der gerne åbnes en logfil: combofix.txt
Indholdet af denne fil må du gerne lægge herind.