Avatar billede kev. Nybegynder
14. november 2007 - 10:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres

Hejsa,

Jeg oplever nedenstående fejl, når jeg forsøger at skrive til en Access-database på min localhost (har tidligere virket, men jeg har ikke brugt localhost i noget tid, så jeg ved ikke, om det måske er nogle opdateringer fra Microsoft, der fucker op i noget).

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80040E09)
Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres.
/iadmin/frameset_loginkontrol.asp, line 388

Jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg HAR PRØVET følgende:

1) Deaktiveret "Simpel fildeling".

2) Givet IUSR_<maskinnavn> (såvel som IIS_WPG) fulde rettigheder til mappen med databasen såvel som filer og undermapper her i.

3) Via kommandoen "attrib" i kommandoprompt har jeg fjernet skrivebeskyttelse mv. på /db/-mappen såvel som filer og undermapper her i.

4) Haft genstartet såvel IIS som computer.

Men jeg oplever altså stadig fejlen "Databasen eller objektet er skrivebeskyttet og kan ikke opdateres".

Er det nogen, der har nogle bud på, hvad der kan være galt??

// Kevin
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2007 - 12:09 #1
Er selve databasen åben, mens du prøver at tilgå den via Localhost...?
Avatar billede kev. Nybegynder
14. november 2007 - 12:13 #2
Nej, det er den ikke...

// Kevin
Avatar billede kev. Nybegynder
21. november 2007 - 12:14 #3
Hmmm, åbenbart håbløst...

// Kevin
Avatar billede kev. Nybegynder
01. december 2007 - 11:39 #4
Lukker...

// Kevin
Avatar billede kev. Nybegynder
01. december 2007 - 11:40 #5
Lukker...

// Kevin