Avatar billede woogoo Nybegynder
14. november 2007 - 10:51 Der er 1 løsning

Hjælp til selv-opdaterende dropdown

Hej eksperter.

jeg har et script som indeholder 2 Drop Downs.. de henter begge to indholdet fra en database.. Meningen er så at når jeg vælger noget i den øverste drop down, skal den vælge de ting som passer til det valgte og sætte i den anden drop down. Dette fandt jeg så et script på, herinde som indeholder noget JavaScript. og det virkede fint hvis bare man lavede den. Men når jeg prøver at integrere den i et dokument jeg havde før går den galt.
Fejlen er selvfølgelig at der intet sker.. men hvis jeg går op i adresselinjen og skriver ?id=2 f.eks. så vælger den de rigtige ting...

Er der nogen der kan finde fejlen?!
Bare lige for til information, så har jeg postet dette indlæg både her og i PHP da jeg ikke ved hvor fejlen ligger.

--------------------------------------------
<?php
include("includes/header.php");
$id = $_GET['id'];
?>

<?php
echo "<form name=\"form1\" id=\"form1\">";
?>
<table class="maintbl" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr>
    <td>Hovedkategori'er</td>
    <td><label>
      <?php
      /*
      echo "<select name=\"prodkat\" id=\"prodkat\" onChange=\"Load_id()\">";
        $gethKat = mysql_query("SELECT * FROM hovedkategori");
        while($hkatGet=mysql_fetch_array($gethKat, MYSQL_ASSOC))
        {
        ?>
        <option><?php echo $hkatGet['hnavn']; ?></option>
        <?php
        }
        echo "</select>"
        */

        $gethKat = mysql_query("SELECT * FROM hovedkategori");
        echo"<select name=\"prodkat\" id=\"prodkat\" onChange=\"Load_id()\">";
          while($hkatGet = mysql_fetch_array($gethKat)) {
        $selected = ($hkatGet["hkategori_id"] == $id)? "SELECTED":"";
          echo"<option value=\"".$hkatGet['hkategori_id']."\"". $selected." >".$hkatGet['hnavn']."</option>";
          }
        echo"</select>";
        ?>

    </label></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Underkategori'er</td>
    <td><label>

      <?php
          /*echo "<select name=\"produkat\" id=\"prodkat\">";
          $getuKat = mysql_query("SELECT * FROM underkategori WHERE hkategori_id = $id");
        while($ukatGet=mysql_fetch_array($getuKat, MYSQL_ASSOC))
        {
        ?>
        <option><?php echo $ukatGet['unavn']; ?></option>
        <?php
        }
        echo "</select>";
        */
        $getuKat = mysql_query("SELECT * FROM underkategori WHERE hkategori_id = $id");
          echo"<select name=\"produkat\" id=\"prodkat\">";
          while($ukatGet = mysql_fetch_array($getuKat)) {
          echo"<option value=\"".$ukatGet['ukategori_id']."\">".$ukatGet['unavn']."</option>";
          }
        echo"</select>";
        ?>

    </label></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Nyt kategorinavn:</td>
    <td><label>
      <?php
      echo "<input type=\"text\" name=\"nytkategorinavn\" />";
      ?>
    </label></td>
  </tr>
  <tr>
    <td>Orderlist</td>
    <td><label>
      <?php
      echo "<input type=\"text\" name=\"orderlist\" value=\"1\" /> <h3>(Bør ikke rettes)</h3>";
      ?>
    </label></td>
  </tr>
  <tr>
    <td></td>
    <td><label>
      <?php
      echo "<input type=\"submit\" name=\"submit\" id=\"submit\" value=\"Indsæt\" />";
      ?>
    </label></td>
  </tr>
</table>
<?php
echo "</form>";
?>
<script type="text/javascript">
function Load_id()
{
var id = document.form1.prodkat.options[document.form1.prodkat.selectedIndex].value
var id_txt = "?id="
location = id_txt + id
}
</script>
<?php
include("includes/insertfooter.php");
?>

På forhånd tak
Avatar billede woogoo Nybegynder
14. november 2007 - 11:11 #1
Well.. pga. nogle regler er jeg nødsaget til at lukke dette spørgsmål.. svar evt. i spørgsmålet i PHP-kategorien hvis du har et svar!

http://www.eksperten.dk/spm/805726