Avatar billede toro1968 Nybegynder
14. november 2007 - 18:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Lage statistikk ut fra dato

Min klubb har i år fått 500 nye medlemmer. Jeg har dato for innmelding for alle disse og ønsker å lage en graf som viser nyinnmeldinger per måned. Hva gjør jeg? Her er en smakebit: 13.11.2007
osv
Avatar billede be_nice Juniormester
14. november 2007 - 19:05 #1
Den nemmeste måde er at lade Excel lave en pivottabel - denne kan samtidig generere en graf pr. type du ønsker.

Forudsætning:
Kolonne A = Dato (Husk overskrift)
Kolonne B = Navn på medlem (Husk overskrift)
I C2 skriver du =Måned(A2) og kopierer formlen i hele C kolonnen
Vælg så Pivottabel i Data og følg anvisningerne

Sig til hvis du har brug for mere hjælp.

/Be_Nice
Avatar billede toro1968 Nybegynder
14. november 2007 - 21:30 #2
Thx. Det gjorde susen
Avatar billede toro1968 Nybegynder
14. november 2007 - 21:44 #3
Hvordan tildeler jeg poengene til deg?
Avatar billede be_nice Juniormester
15. november 2007 - 08:43 #4
Hej - godt at det virkede.
Når du har fået det "rigtige" svar på dine spørgsmål, beder du den du ønsker at give point, lægge et svar som du kan acceptere og på den måde tildele point.
Mit svar kommer derfor her - Tak for Point.
/Be_Nice