Avatar billede pgm Nybegynder
15. november 2007 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

metapost og BoundingBox

Hej,

Jeg har følgende dokument:

\documentclass[a4paper,danish,11pt,openright,twoside]{memoir}

%\input{preamble}
\usepackage{graphicx}

\begin{document}

\begin{figure}[hbtp]
\centering
\includegraphics{grafik/test.mps}
\caption{Diagram over processen.}
\label{fig:Wspaer}
\end{figure}
\end{document}

Jeg får følgende, når jeg prøver at kompilere dokumentet (om jeg benytter Latex -> PDF eller Latex -> DVI  profilerne i TexnicCenter):

Latex Error: Cannot determine size of graphic in grafik/test.mps (no Bounding box).

Når jeg ser i metapost filen ( http://www.plan.aau.dk/~pgoe07/test.mps ) finder jeg linien:

% BoundingBox: 36 36 126 225

Så Boundering box er jo til stede.

Metapost filen er lavet ved hjælp af Graphviz (dot).
Avatar billede Slettet bruger
15. november 2007 - 15:58 #1
test.mps er en metapost kildefil, den skal oversættes af metapost før du kan inkludere den i LaTeX.

Jeg lavede en test. Gem følgende som testX.mp

beginfig(1);
input test.mps;
endfig;
end;

oversæt med mpost (eller hvad den nu hedder på dit system)

inkluder så testX.1 i dit dokument.

Der står faktisk hvad du skal gøre i selve test.mps
Avatar billede pgm Nybegynder
21. november 2007 - 21:49 #2
Hey,

Den beskrivelse der står i filen er desværre ikke særlig fyldest gørende. Men fik det til at virke, så takker :-) hvis du giver et svar kan jeg lukke spørgsmålet. :-)
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2007 - 00:38 #3
et svar

De burde vel goere noget bedre ommaerksom paa dette i den software du anvender til at generere koden med.